کد مطلب: 

291202

سند هوش مصنوعی ایران در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال نهایی شدن است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آینده با پدیده‌های جدیدی در دانش و فناوری نظیر هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط با کوانتوم مواجه هستیم، که سند هوش مصنوعی ایران نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور رئیس جمهور در حال نهایی شدن است تا مصوب شود و اگر این سند مصوب شود کار بزرگی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: سند هوش مصنوعی ایران در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال نهایی شدن است

به گزارش سیتنا، حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در نماز جمعه قشم اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از شوراهای مهم کشور است که اولا اعضای حقیقی و حقوقی آن با حکم مقام معظم رهبری تعیین می‌شوند، سران سه قوه در این شورا حضور دارند و جلسات به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مصوبات این شورا طبق نظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حکم قانون است و برای همگان لازم‌الاجراست.

استاد خسروپناه ادامه داد: 39 سال از عمر این شورا می‌گذرد و شورای عالی انقلاب فرهنگی در چهار حوزه علم، فناوری، فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کند، شأن شورا سیاستگذاری است، مجمع تشخیص مصلحت سیاست‌های کلان را تعیین می‌کند و مقام معظم رهبری آنها را ابلاغ می‌کنند، شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌های عملیاتی در چهار حوزه فعالیتی را مدون می‌کند.

وی با بیان اینکه اسناد مهمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته شده است، ادامه داد: ایران جزء کشورهای دارای موفقیت در حوزه هوا و فضا است و با موفقیت موشک و ماهواره می‌سازد، هم‌اکنون همان ظرفیتی که در دریا وجود دارد در فضا نیز وجود دارد، بنابراین باید به توسعه در این حوزه‌ها دقت داشته باشیم. اخیرا موشک ماهواره‌بر ایران موفق شد ماهواره ثریا را در مدار زمین قرار دهد و بخش مهمی از این موفقیت نتیجه اجرایی شدن سند هوا و فضاست که ذیل نقشه جامع علمی کشور و از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و تصویب شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ایران سابقه عظیمی در طب سنتی داشت که در دوران قاجار و پهلوی از بین رفت اما 14 سال است با اقدامات صورت گرفته در طب سنتی، در این حوزه در جهان موفقیت‌های خوبی را به دست آورده‌ایم و این حاصل اجرای سند گیاهان دارویی و طب سنتی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های حوزه سلامت در کشور افزود: در طب مدرن نیز اول انقلاب از بنگلادش و پاکستان عده‌ای به عنوان پزشک داخل کشور می‌آمدند اما اکنون هیچ رشته‌ای در دنیا نیست که در ایران نداشته باشیم. اکنون تعداد پزشکان زن 500 برابر شده است و زنان و بانوان متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف داریم. از ۶۵ کشور دنیا دانشجوی رشته پزشکی داریم که ایران تحصیل می‌کنند و بخش مهمی از این دستاوردها نیز حاصل سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علوم پزشکی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آینده با پدیده‌های جدیدی در دانش و فناوری نظیر هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط با کوانتوم مواجه هستیم که به‌حمدلله سند هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور رئیس جمهور در حال نهایی شدن است تا مصوب شود. اگر این سند مصوب شود کار بزرگی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-17 13:34

افزودن دیدگاه جدید