کد مطلب: 

291063

یورش دادستانی فرانسه به دفاتر شرکت چینی هوآوی در این کشور

دادستان‌های مالی فرانسه با یورش به دفاتر هوآوی در این کشور از آغاز تحقیقات قضایی علیه این شرکت چینی در نتیجه پرونده تازه‌ای به اتهام «نقض درستکاری» خبر دادند.
یورش دادستانی فرانسه به دفاتر شرکت چینی هوآوی در این کشور

به گزارش سیتنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار این خبر به نقل از یک منبع دستگاه قضایی فرانسه نوشت: این یورش در نتیجه پرونده تازه‌ای است که به اتهام «نقض درستکاری» از سوی دفتر دادستانی مالی علیه هوآوی، به اجرا درآمده و هدف آن ممکن است بررسی ادعاهای مربوط به فساد، رانت و سوءاستفاده از نفوذ باشد.

هنوز جزییات بیشتری در این باره منتشر نشده، اما مدیران هوآوی با تایید این موضوع تاکید کردند به‌ طور کامل با مقامات فرانسوی همکاری خواهند کرد.

سخنگوی این شرکت خاطرنشان کرد فعالیت‌های این شرکت در بازه ۲۰ ساله حضور آن در بازار فرانسه همواره با مقررات و قوانین این کشور مطابقت داشته است.

هوآوی در سال ۲۰۲۰ از سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی خود در فرانسه خبر داد. این سرمایه‌گذاری با هدف ساخت کارخانه‌ای در حوزه تجهیزات ارتباطی بی‌سیم و تولید محصولاتی به ارزش سالانه یک میلیارد یورو انجام شد.

دسامبر سال گذشته مینگانگ ژانگ، معاون هوآوی فرانسه، در مصاحبه با رادیو عمومی این کشور گفت این کارخانه در سال ۲۰۲۵ در منطقه آلزاس آغاز به کار خواهد کرد.

به گفته او، این کارخانه قرار است نیازهای کل بازار اروپا را در زمینه تجهیزات لازم برای ارائه خدمات نسل ۵ تلفن همراه تامین کند.

پس از اعلام این خبر و به دنبال ایجاد حساسیت‌های سیاسی و امنیتی درباره این غول فناوری چینی، تعدادی از کشورهای اروپایی استفاده از تجهیزات ارتباطی نسل ۵ ساخت این شرکت را در زیرساخت‌های خود ممنوع و یا محدود کردند.

این اولین باری نیست که شرکت هوآوی تحت پیگرد حقوقی قرار می‌گیرد. منگ وانژو، مدیر مالی ارشد و دختر موسس این شرکت، در آذر سال ۹۷ به درخواست مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده در کانادا بازداشت شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-13 16:21

افزودن دیدگاه جدید