کدخبر :291010 پرینت
23 بهمن 1402 - 14:47

مدیرکل ارتباطات همدان، خبر داد: ۷۰ کیلومتر فیبرنوری در شهر همدان و ملایر اجرا شده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان با اشاره به اینکه برای تامین نیازهای ارتباطی در آینده نیازمند گسترش فیبرنوری هستیم، گفت: ۵۸ کیلومتر از ابتدای سال جاری تاکنون فیبرنوری در شهر همدان اجرا شده و انجام این طرح در ملایر نیز کلید خورده و ۱۲ کیلومتر نیز در شهر ملایر اجرا شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عباس صادقی پوریانی، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آن را یکی از مولفه های پیشرفت هر کشور برشمرد و افزود: به همت دولت سیزدهم و برنامه های تدوین شده، ارتقاء زیرساخت‌های این حوزه در استان همدان به عنوان لایه هسته اقتصاد دیجیتال شتاب خوبی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا سال ۱۴۰۳، جمعیت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان، دست‌کم به شبکه اینترنت همراه پهن باند متصل شوند، عنوان کرد: استان همدان ۱۰۷۲ روستا دارد که تا ابتدای امسال، ۸۲۱ روستا به شبکه ارتباطی کشور و اینترنت پهن باند سیار متصل شده بود.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم اتصال ۱۰۷ روستای دیگر استان همدان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به شبک هارتباطی کشور و اینترنت ابلاغ شده است که از این تعداد در سال جاری تجهیزات مربوط به ۴۹ روستا نصب و بهره برداری تا پایان بهمن ماه انجام می شود و تا خرداد ۱۴۰۳ نیز تجهیزات ارتباطی روستای باقی مانده نصب خواهد شد.

صادقی پوریانی تاکید کرد: گسترش شبکه فیبر نوری مهم ترین پروژه ارتباطی دولت سیزدهم است و بنا بر برنامه ریزی صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان دولت شرایط استفاده از اینترنت فیبر نوری برای ۲۰ میلیون نفر از جمعیت شهری از جمله ۶۴ درصد جمعیت استان همدان که در شهرها ساکن هستند ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: شبکه اصلی این طرح به شکلی ایجاد می‌شود که خط شبکه اصلی فیبرنوری به فاصله ۳۰۰ متری واحدهای مسکونی می‌رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه ۶۴ درصد از جمعیت استان همدان شهرنشین هستند، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات اجرای شبکه فیبر نوری در سال جاری در شهر همدان و ملایر آغاز شده است و سایر شهر های استان نیز از سال ۱۴۰۳ عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: پروژه فیبر نوری شهر همدان را شرکت فناپ تلکام با مشارکت شهرداری همدان اجرا می کند که در سال ۱۴۰۱ حدود ۶.۵ کیلومتر از پروژه اجرا شده بود و در سال ۱۴۰۲ نیز تاکنون ۵۱.۵ کیلومتر اجرا شده است.
صادقی پوریانی در پایان با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند تاکید کرد: همه شهرها و روستاهای استان به زیرساخت‌های الکترونیکی و ارتباطی برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مجهز شده اند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.