کدخبر :290960 پرینت
22 بهمن 1402 - 12:02

رونمایی از اولین کودک هوش مصنوعی جهان!

اولین کودک هوش مصنوعی جهان به نام «تونگ تونگ» که کودکی سه ساله به نظر می‌رسد، در نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی در پکن رونمایی شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا و بر اساس گزارش دیلی میل، دانشمندان چینی اولین کودک هوش مصنوعی جهان به نام «تونگ تونگ» را ابداع کرده‌اند که یک بچه سه ساله به نظر می‌رسد و عمل می‌کند.

«تونگ تونگ - دختر کوچک»، توسط دانشمندان انستیتوی هوش مصنوعی پکن معرفی شده و به عنوان اولین هوش مصنوعی کودک جهان شناخته شده است.

این کودک برای اولین بار در نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی در پکن در پایان ژانویه رونمایی شد.

مهندسان تونگ تونگ می‌گویند: «تونگ تونگ» هوش و توانایی‌های یک کودک ۳ یا ۴ ساله را نشان می‌دهد. این کودک هوش مصنوعی می‌تواند وظایفی را برای خود تعریف کند، به صورت خودکار یاد بگیرد و محیط اطراف خود را کشف کند.

[node:title]

سازندگان این کودک هوش مصنوعی اذعان دارند: این هوش مصنوعی می‌تواند احساسات را تجربه کند؛ او احساس شادی، خشم و غم دارد. منحصر به فردترین ویژگی تونگ تونگ، توانایی آن در تعیین وظایف خود است. همچنین می‌تواند بر اساس ارزش‌ها و شهود مشترک بشری، وظایف جدیدی را تعریف کند.

ربات‌های هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌پی‌تی و بارد گوگل تنها به درخواست انسان عمل می‌کنند و به طور مستقل عمل نمی‌کنند، به همین دلیل هنوز مشخص نیست آیا این کودک هوش مصنوعی واقعاً توانایی‌های ادعا شده را دارد یا خیر.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.