کد مطلب: 

290870

فیبرنوری، برنامه اصلی شرکت مخابرات در سال آینده است

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات در آیین بهره‌برداری از طرح‌های این شرکت به مناسبت دهه فجر، اظهار داشت: فیبرنوری برنامه اصلی مخابرات برای سال آینده است و پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌های صورت‌گرفته، به درآمد عملیاتی ۳۰ هزار میلیارد تومانی دست یابیم.
فیبرنوری، برنامه اصلی شرکت مخابرات در سال آینده است

به گزارش سیتنا، دکتر داوود زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات، با مرور تاریخچه‌ای کوتاه از تحولات شرکت مخابرات از ابتدا تا به حال، از رویکرد تجاری جدید در مخابرات خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود پنج تا شش هزار میلیارد تومان از درآمدمان از تلفن ثابت است، گفت: امیدواریم در برنامه سال ۱۴۰۳ بیش از حدود سی‌هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی و تلفن ثابت داشته باشیم و بقیه درآمدها از سایر استریم‌هایی که در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال و تحولات دیجیتالی امروز با آنچه در گذشته بود متفاوت است، گفت: ریشه‌های توسعه ارتباطات از سال‌های گذشته شروع شد و ما تحولات مختلفی را در عرصه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات طی این سال‌ها داشتیم زمانی که در تهران شماره‌ها هفت رقمی واگذار شده بود و بعد از آن در سال ۱۳۷۳ در زمان وزارت مهندس سید محمد غرضی که تلفن همراه وارد کشور شد با مقاومت‌های زیادی در کشور مواجه شدیم.

معاون شرکت مخابرات ایران ادامه داد: مقاومت‌هایی هم در مجلس شورای اسلامی و هم در سایر حوزه‌ها وجود داشت ولی به هر حال، تلفن‌های همراه وارد کشور شد.

وی با یادآوری تعیین تعرفه پالس تلفن همراه در شورای اقتصاد از ابتدای ورود تلفن همراه، شعار “یک مساوی پنجاه و پنج” و آغاز طرح فیبرنوری در کشور در دهه هشتاد، اظهار داشت: در دهه هشتاد، تلفن همراه توسعه بسیار مناسبی پیدا کرد تا اواخر دهه هشتاد شرکت‌های زیرساخت شرکت فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات سیار و شرکت مخابرات ایران به عنوان هدلدینگ شکل گرفت و نهایتاً سال ۱۳۸۸ شرکت مخابراتی ایران خصوصی شد.

وی افزود: با ساختاری که امروز ملاحظه می‌کنیم، شبکه ارتباطات کشور در حال توسعه است.

زارعیان با تأکید بر اینکه واگذاری FTTH از برنامه اصلی شرکت مخابرات ایران است، تصریح کرد: در راستای رضایت مشتریان، امیدواریم بتوانیم با تلاش و برنامه‌های صورت‌گرفته این امر محقق شود.

گفتنی است؛ در این‌ مراسم و به صورت نمادین از چهار پروژه ایجاد شبکه FTTH منطقه خراسان شمالی شهر شیروان، ایجاد شبکه FTTH  منطقه لرستان شهر نورآباد، پروژه تجمیع استان خوزستان و بهره برداری از بخش اکتیو شبکه FTTH به صورت برخط رونمایی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-08 12:52

افزودن دیدگاه جدید