کد مطلب: 

290256

قائم مقام مدیرعامل همراه اول: اگر افزایش تعرفه‌ متناسب با نرخ تورم نباشد، امکان توسعه شبکه وجود نخواهد داشت

قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول گفت: افزایش تعرفه، جبرانی برای افزایش نیافتن تعرفه ها در سال های گذشته است و اگر افرایش تعرفه ها متناسب با نرخ تورم نباشد، در حالی که توان عملیاتی (Throughput) شبکه افزایش می یابد، شبکه توسعه نیافته و منجر به بروز اختلال و قطعی شبکه می‌شود.
قائم مقام مدیرعامل همراه اول: اگر افرایش تعرفه ها متناسب با نرخ تورم نباشد، رکود شبکه افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار سیتنا، حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در نشست بررسی و تبادل نظر پیرامون انجام تعهدات اپراتورها برای بهبود کیفیت اینترنت با توجه به تغییرات تعرفه‌ای، گفت: بحث توسعه شبکه یک الزام برای اپراتورها است، همانطور که در صنایع دیگر همانند برق توسعه لازم رخ نداد و با قطعی مکرر برق رو به رو شدیم، اپراتورها نیز در چند سال گذشته افزایش تعرفه نداشتند و توان سرمایه گذاری متناسب با توسعه شبکه افزایش نبوده است.

وی، اضافه کرد: هزینه اپراتورها تا ۹۰ درصد دلاری و درآمد آنها ریالی است و چندین پارامتر باعث شد که اپراتورها آخر سال سودی را تقسیم نکنند و وزارت ارتباطات و رگولاتوری به جد پیگیر این موضوع هستند.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول، ادامه داد: افزایش تعرفه، جبرانی برای افزایش نیافتن تعرفه ها در سال های گذشته است و اگر افرایش تعرفه ها متناسب با نرخ تورم نباشد، در حالی که Throughput (توان عملیاتی) شبکه افزایش می یابد، شبکه توسعه نیافته و منجر به بروز اختلال و قطعی شبکه می‌شود.

وی اشاره کرد: ما از سمت وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی متعهد شدیم که کل درآمد حاصل از افزایش تعرفه را برای توسعه مازاد بر توسعه ای که در برنامه اپراتورها بوده است هزینه کنیم و در این راستا گزارش هفتگی نیز به وزارت ارتباطات ارائه می دهیم.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-01-23 13:48

افزودن دیدگاه جدید