کد مطلب: 

290241

قرارداد راه اندازی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر آبادان امضا شد

پس از آغاز پروژه فیبرنوری در سه شهر استان خوزستان در ماه های اخیر، با حضور رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرارداد راه اندازی فیبرنوری شهر آبادان نیز بین شرکت پیشگامان و شهرداری این شهر به امضا رسید.
قرارداد راه اندازی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر آبادان امضا شد

به گزارش سیتنا، پس از آغاز پروژه فیبر منازل و کسب و کارها در سه شهر استان خوزستان در ماه های اخیر، با حضور رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (نماینده ویژه وزیر ارتباطات در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان خوزستان) قرارداد راه اندازی فیبر نوری شهر آبادان نیز بین شرکت پیشگامان و شهرداری این شهر به امضا رسید.

بر اساس این خبر با عقد این قرارداد عملیات حفاری در شهر آبادان آغاز و  با تکمیل آن بیش از ۷۰ هزار خانوار و کسب و کار تحت پوشش شبکه دسترسی نوری پرسرعت قرار خواهند گرفت. برای تکمیل این پروژه و ایجاد پوشش در شهر آبادان و شهرهای اطراف، در چند ماه آینده بیش از ۲۰۰ کیلومتر حفاری و کابل گذاری در این شهر انجام خواهد گرفت.

دکتر رضوی‌زاده در آیین آغاز به کار پروژه فیبرنوری در آبادان در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: این طرح‌ یکی از مهمترین طرح‌های ملی و بزرگترین طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم به شمار می‌رود. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بهره‌مندی پنج میلیون خانوار از اینترنت پر سرعت و کیفیت مناسب در راستای اجرای این طرح گفت: هشت درصد از درآمد این وزارتخانه به این طرح اختصاص داده شده که به تدریج تزریق خواهد شد. 

دکتر رضوی‌زاده همچنین پس از بازدید از اجرای طرح سرعت انجام اجرای فیبرنوری در استان خوزستان را مطلوب توصیف و بیان کرد: این طرح از امروز در آبادان به عنوان چهارمین شهر استان آغاز و همزمان با سراسر کشور تا پایان دولت سیزدهم تکمیل خواهد شد. 

گفتنی است؛ تعداد مشتریان تحت پوشش شبکه دسترسی فیبر نوری تا پایان دیماه به بیش از  پنج میلیون رسیده است و برنامه ریزی شده است که این عدد تا پایان سال به هشت میلیون برسد.

قرارداد راه اندازی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر آبادان امضا شد

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.5 (10 رای)
سیتنا 5
2024-01-23 09:22

افزودن دیدگاه جدید