کد مطلب: 

289736

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال که هفته نخست دی ماه با شعار تحول دیجیتال و اتصال‌پذیری برگزار شد، ١٨ محصول فناورانه در حوزه مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در پاویون رونمایی محصولات فن آورانه عرضه شد که مورد توجه مسوولان و بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار گرفت.
عرضه ١٨ محصول فناورانه در حوزه مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در پاویون رونمایی محصولات فن آورانه در نمایشگاه تلکام

به گزارش سیتنا، در اولین روز از نمایشگاه تلکام، پاویون رونمایی محصولات فناورانه مورد بازدید دهقانی فیروز آبادی و برخی از مسوولان بلند پایه قرارگرفت. در  دومین روز از این نمایشگاه، از ١٨ محصول فناورانه در حوزه‌های مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال رونمایی شد که مورد بازدید داوود ادیب، رئیس کانون هماهنگی فاوا و عضو شورای راهبری نمایشگاه تلکام، مجتبی توانگر، رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی و جواد موحد، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران قرار گرفت و در روزهای سوم و چهارم نمایشگاه پاویون رونمایی محصولات فن آورانه میزبان علی اصغر انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، میثم عابدی، معاون فناوری و نو آوری وزارت ارتباطات، سید محمد موسوی، معاون صنایع ماشین الات و تجهیزات وزارت صمت، اکبری تالار پشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مجلس، بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، ابوالفضل روحانی، رییس کانون هماهنگی افتا معاونت علمی، رضا نقی زاده، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، ستار هاشمی، معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  و ده‌ها مسول دیگر قرار گرفت.

دستاوردها و توانمندی هاى این شرکت‌های فناور به این شرح است:

1- شرکت موج آینده فرافن

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

 آخرین محصول دانش بنیان شرکت موج آینده فرافن، دستگاه مودم روتر خانگی با پشتیبانی از شبکه نسل پنجم موبایل می باشد که در این پاویون رونمایی شد.  

امکانات نرم افزاری این مودم بر اساس نیازمندی ها و فرهنگ بومی کاربران ایرانی طراحی شده است که در محصولات مشابه خارجی دیده نمی شود. این محصول از دو معماری NSA و SA پشتیبانی می نماید و با پشتیبانی کلیه باندهای فرکانسی مورد استفاده در شبکه سلولی کشور، امکان ارائه سرویس با سیم کارت تمامی اپراتورهای شبکه همراه کشور را فراهم می آورد. 

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

دستگاه مودم روتر خانگی از پیچیدگی نرم افزاری و سخت افزاری بسیار بالایی برخوردار است و قابلیت رسیدن به نرخ دانلود ۴۷٠٠ مگابیت بر ثانیه را بر روی درگاه شبکه سلولار داراست.  

همچنین این دستگاه با پشتیبانی از Wi-Fi 6 ( استانداردهای IEEE 802.11b/g/ n/ac/ax) و MIMO ۴*۴  تجربه دانلود تا نرخ ۳۶٠٠ مگابیت بر ثانیه را برای کاربران خانگی فراهم می نماید. 

قابل ذکر است دستگاه مودم روتر خانگی در شش ماه گذشته انواع تست های کیفی و آزمایشگاهی را پشت سر گذاشته و با اخذ گواهینامه های لازم به مرحله تولید انبوه رسیده است. 

2-  شرکت امن افزار گستر شریف

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

شرکت امن افزار گستر شریف از پرسام (NG-SIEM) خود رونمایی کرد که در نتیجه مهاجرت از محصول فعلی پرهام خود برای پاسخگویی به نیازهای جدید این حوزه با تکیه بر فناوری‌های نوین پردازش لاگ است.

این سامانه وقایع و امنیت اطلاعات نسل بعد را مدیریت می نماید که هدف از ارائه آن به شرح زیر است:

  • جمع آوری و پرس و جو بر روی لاگ تا نرخ ۱۰۰K EPS
  • تحلیل لاگ و مدیریت رخدادهای امنیتی تا نرخ ۶۰K EPS
  • شناسایی و مدل سازی انواع تهدیدات و حملات در قالب UseCaseها مبتنی بر قوانین و مدلهای یادگیری ماشین
  • استفاده از اطلاعات سکوی هوش تهدید (TIP)
  • تحلیل رفتار کاربران و موجودیت ها (UEBA)
  • خودکارسازی هماهنگ سازی و پاسخ دهی امنیتی (SOAR)
  • استفاده از فناوری‌های مبتنی بر Generative Al به منظور تعبیه یک دستیار هوشمند امنیتی

به‌علاوه امن‌افزار دیگر محصول دانش‌بنیان خود در حوزه زیرساخت شبکه با عنوان ParsCGNAT را رونمایی کرد که مورد کاربرد آن برای تلکام، ISPها و FCPها جهت به اشتراک‌گذاری IP بین مشترکین است. قابلیت‌های اصلی این محصول عبارتند از:

  • پشتیبانی از انواع ترجمه NAT44، NAT64، DS-Lite و XLAT464
  • پشتیبانی از قابلیت‌های PBA، ACL، ALG، Hairpinning، Deterministic NAT و Persistent NAT
  • مقیاس‌پذیری و گذردهی (توان عملیاتی) بالا از 20 Gbps تا 160 Gbps
  • تولید رویدادهای ترافیک ترجمه شده در قالب Session و Port Block بر اساس پروتکل‌های Syslog و IPFIX
  • قابلیت پشتیبانی از کارت‌های شبکه 10/40/100 Gbps Ethernet
  • دسترس‌پذیری بالا (HA)
  • قابلیت تجمیع با تجهیزات AAA جهت تولید IPDR

3- شرکت  خدمات مخابراتی ارگ جدید

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

در جریان نمایشگاه تلکام این شرکت دانش بنیان خدمات مخابراتی ارگ جدید از دستگاه House keeping alarm رونمایی کرد که می تواند خروجی های دیجیتال و آنالوگ متنوع وظایف کنترلی را انجام دهد. علاوه بر آن این دستگاه یک سیستم پایش و کنترل چند منظوره فضاهای بسته خانگی و صنعتی است؛ که می تواند با اتصال به تمامی سنسورهای دیجیتال و آنالوگ از جمله دما، رطوبت، مجاورت،  PIR و... و همچنین اتصال به شبکه های تلفن همراه با تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم و پشتیبانی از پروتکل های MQTT و SNMP و Rs485، به عنوان سیستم جامع پایش عمل نماید در راستای توسعه شبکه 5G در کشور این شرکت در همکاری با مرکز تحقیقات همراه اول نسبت به طراحی و تولید آزمایشی مودم 5G براساس فرکانس های استفاده شده در شبکه همراه اول رونمایی نمود. این مودم در تست میدانی در نمایشگاه سرعت ۱ گیگابایت بر ثانیه را ثبت نمود.

4- شرکت اتصال صوت

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

شرکت اتصال صوت تولید کننده سیستم های صوتی تحت شبکه به معرفی اینترکام صنعتی IP پرداخت ، محصولی که مناسب برای ایجاد ارتباط سریع ، پایدار و ایمن در محیط های با شرایط سخت مثل فولاد، سیمان و نفت و گاز است. از دیگر محصولات این شرکت می توان به رک های صوتی ، آمپلی فایر IP ، زون سلکتور ، میکروفون و بلندگوهای تحت شبکه اشاره کرد.

5- شرکت داده‌ پردازان دوران

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

شرکت داده پردازان دوران با بیش از 23 سال فعالیت و ماهیتی دانش بنیان از دو محصول فناورانه ی خود در نمایشگاه تلکام 1402 رونمایی کرد. محصول Ario یک فایروال نسل جدید (NGFW) است که با قابلیت هایی که دارد ویژه اپراتورهای مخابراتی، سازمان ها و وزارت خانه های کشوری و مراکز حساس نظامی طراحی و تولید شده است. همچنین محصول PAM دوران یک راهکار مدیریت دسترسی های ممتاز است که دغدغه ی بسیاری از سازمان های کشور را برای مدیریت و امن سازی دسترسی های سطح بالا برطرف می سازد. گروه دوران مجموعه ی جامعی از محصولات و خدمات حوزه امنیت اطلاعات و شبکه ها و زیرساخت ها را فراهم میسازد.

6- شرکت HPDS (شرکت پردازش و ذخیره سازی سریع داده)

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

سامانه‌ ذخیره ‌سازی سریع داده SANGold، محصول رونمایی شده شرکت پردازش و ذخیره سازی سریع داده است. درسازمان‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ که خدمات برخط لحظه‌ای به میلیون‌ها نفر ارائه می‌کنند، علاوه بر ذخیره‌سازی و حفاظت از اطلاعات، دسترس‌پذیری پیوسته اطلاعات نیز مسئله بسیاراساسی می‌باشد. این سری محصولات با رعایت افزونگی در تمامی لایه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، حداکثر کارایی و قابلیت اطمینان را برای سازمان‌ها و شرکت‌ها ایجاد کرده و با فراهم ساختن سرعت بالا در دسترسی، مدیریت داده و همچنین امنیت و گسترش‌پذیری زیاد، بستر مناسبی برای ذخیره‌سازی داده‌های سازمان محسوب می‌شوند. در محصولات SANGold هر دو SP به صورت Active/Active عمل نموده و این ویژگی سبب می‌گردد تا بتوان بار را بین دو sp توزیع و از ایجاد وقفه در سرویس‌دهی جلوگیری نمود. این رده از محصولات از دیسک‌های حالت جامد SSD پشتیبانی نموده و مناسب سازمان‌های بزرگ ارائه دهنده خدمات حساس و برخط است.

ویژگی‌ها:

  • سطح دسترس‌پذیری 99.99999%
  • سرعت بسیار بالا در دسترسی به اطلاعات بیشاز 600K IOPS
  • دارای دو کنترلر مجزا در دو برد سخت افزاری کاملاً مجزا
  • افزونگی در تمامی لایه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

7- شرکت سبز سیستم

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

شرکت سبز سیستم نیز در این نمایشگاه از محصول جدید خود رونمایی نمود. کوبیت راهکاری جامع ، مبتنی بر کوبرنتیز برای افزایش پایداری، دسترسی پذیری و امنیت سامانه های آنلاین به ویژه محیط های حساس / مهم ، پیچیده و با نرخ تراکنش بالا است.
شامل ، ابزارها فرایندها و سرویسهای نرم افزاری مورد نیاز سازمان ها و تیم های توسعه نرم افزار ( IDP ) با هدف پاسخگویی به نیازهای DevOps و زیرساخت در مقیاس بزرگ است.

 -  کوبرنتیز مدیریت شده  ( Kaas )
 -  ذخیره سازی در مقیاس بزرگ ( STaaS / SDS )
-   استقرار و مدیریت انواع دیتابیس ( DBaas ) و کلان داده  ( Big - Data )
  -  مانیتورینگ ، هشدار و NOC _مدیریت لاگ
  -  ابر اختصاصی ( Private Cloud )
 -  بستر یکپارچه و متمرکز احراز هویت و مدیریت دسترسی ( IAM / SSO )
  -  امنیت ابری و فایروال با توان عملیاتی بالا
  - ابزارهای توسعه نرم افزار و مدیریت پروژه
 -  انطباق با قوانین و مقررات رگولاتوری حوزه مالی مانند مکنا

8-  شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات مهیمن

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

شرکت مهیمن در این نمایشگاه دو محصول جدید خود را رونمایی نمود:

راهکار مدیریت کیفیت خدمات (SQM): اولین راهکار مدیریت کیفیت خدمات بومی مبتنی بر فناوری کلان داده که به ارائه‌دهندگان خدمات سیار و ثابت درک جامعی از کیفیت خدمات و تجربه مشترکین می‌دهد.

ابریمنت: محصول دانش بنیان شرکت مهیمن در حوزه مدیریت زیرساخت ابری که امکان مدیریت یکپارچه‌ی سطوح مختلف سرور ابری (IaaS)، پلتفرم ابری(PaaS)، دیتابیس ابری (DBaaS) و فضای ابری (Object Store) را در قالب یک پلتفرم جامع با امکانات مدیریتی از قبیل مانیتورینگ، مدیریت لاگ، CI/CD و ... فراهم می‌کند.

9-  خوشه محصولات الکترونیکی تهران

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

خوشه محصولات الکترونیکی تهران زیر نظر شرکت شهرک های صنعتی استان تهران است که با حضور بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی  -  صنفی قصد دارد تا با رفع نقاط فشار از جمله تسهیل گری در واردات مواد اولیه، بهبود زنجیره ارزش و … فرصت مناسبی برای ذینفعان خود مهیا نماید تا بتوانند در بازارهای منطقه ای و جهانی حضور یابند.

به طور کلی خوشه صنعتی مجموعه ای از بنگاه های تجاری و غیر تجاری متمرکز در یک مکان جغرافیایی و منطقه اقتصادی را شامل می شود که برای تولید یک یا چند محصول نهایی مشابه و مرتبط جهت کسب صرفه های اقتصادی بیرونی با یکدیگر ارتباطات عمودی و افقی برقرار نماید تا ضمن رقابت با یکدیگر در بسیاری از موارد همکاری جمعی و اقدامات مشترک داشته باشند.

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

ارتباط  درونی این بنگاه ها موجب کاهش هزینه ها و تسهیل دسترسی به نهاده ها، دانش و فناوری، تولید بازارهای فروش و تأمین نیازهای مشترک مشتری می شود.

هدف از خوشه محصولات الکترونیکی در سال ۱۴٠۴، رسیدن به بزرگ ترین خوشه محصولات الکترونیکی در سطح کشور است. به گونه ای که با اتکای بر فناوری و فرآیندهای سرآمد و تولید محصولات به روز کارآمد و قابل اطمینان در بهبود کیفیت زندگی مردم از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت الکترونیک نقش بی بدیلی را ایفا نماید.

10-  شرکت توسعه عصر الکترونیک سیوان

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

زمینه فعالیت این شرکت دانش بنیان توسعه عصر الکترونیک سیوان، تولید بردهای الکترونیکی است که در جریان نمایشگاه تلکام نیز به رونمایی آن پرداخت. هدف از تولید این بردها آن است که این سرویس را چه در زمینه ساخت PCB و چه در فرآیند تولید و مونتاژ آن، به شرکت های حوزه ICT و شرکت های فناوارانه ارائه نمایند.

از این رو این بردها به شرکت هایی مانند شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که تجهیزات تولیدی ندارند، ارائه می گیرد تا از آنها در فرآیند تولید و مونتاژ محصولات خود استفاده نمایند.

قابل ذکر است تولید بردهای PCB برای همه اصناف صورت می گیرد و مشروط به حوزه خاصی نمی باشد.

11-  شرکت کارا الکترونیک مبنا

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

شرکت فناور کارا الکترونیک مبنا با 30 سال سابقه فعالیت و به روزترین تولید کننده کارآفرین کشور و منطقه جهت تولید انواع مدار چاپی و برد الکترونیکی قابل انعطاف و چند لایه ، بردهای راجرز و تفلون و MCPCB ، عضو (EIPC) اتحادیه اروپا در حوزه صنایع  ICT ، پزشکی، خودرو الکتریکی و خودران و غیره و مسئول انتقال دانش ، فناوری و بومی سازی بردهای  Metal Based در سال 1398 به کشور می باشد .

 این مجموعه نیز از بردهای PCB ساخته شده خود را رونمایی کرد. این بردها از لحاظ تکنولوژی، دارای به روز ترین تکنولوژی جهانی است و با شرکت های خارجی چون شرکت های کره ای و چینی در سطح بین المللی رقابت می نماید.

 همچنین این بردها از لحاظ فرآیند تولید کاملا به روز می باشد، از لحاظ تجهیزات مجموعه کاملا مشابه شرکت های  کره ای و چینی و از لحاظ تکنولوژی دقیقا با همان فرآیند و کیفت ارائه می گردد.

12-  شرکت هژیر صنعت

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

شرکت تولیدی هژیر صنعت نیز از استابلایزرهای بدون چشمک سه فاز سری STB 3  phase رونمایی کرد. این استابلایزرها محصولی دانش بنیان هستند که هدف از طراحی و تولید آنها تثبیت نوسانات و قطع ولتاژ خروجی است که در خارج از محدوده نسبت نول به فاز جریان می یابد. کارکرد آنها بدین صورت است که ولتاژ ورودی از برق شهری را تثبیت می نماید تا در مواقعی که جریان برق افزایش یا کاهش می یابد، استابلایزر جریان را به یک سطح استاندارد برساند تا دستگاه مصرف کننده دچار آسیب نشود. لذا اگر جریان برق از حد تعیین شده پایین تر یا بالا تر رود، دستگاه را خاموش می نماید تا هم دستگاه و هم مصرف کننده آسیب نبیند. ویژگی مهم دیگر این استابلایزرهای تکفاز و سه فاز ، سرعت بالای تنظییم ولتاژ بدون هرگونه قطع و یا چشمک در خروجی میباشد که این محصول را از سایر موارد مشابه متمایز ساخته است.

13- شرکت پرمان (پرتو تماس نوین)

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

شرکت پرتو تماس نوین (پرمان) طراح و تولید کننده سیستم های مخابرات نوری و سوئچ های شبکه دیتا است. این شرکت از نسل جدید سوئیچ های شبکه خود در بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام رونمایی نمود.

خانواده سوییچ های شبکه اترنت سازمانی PSS2440، مجموعه ای از سوییچ های اترنت مدیریتی لایه دو هستند که می توانند در شبکه های اپراتورهای مخابراتی، سازمانها و بانک ها به منظور ایجاد ارتباطات مورد نیاز دیتا استفاده شوند.

سخت افزارها و نرم افزارهای این سیستم ها به صورت کامل در ایران طراحی و تولید شده و گستره وسیعی از قابلیت ها و پروتکل های مورد نیاز در شبکه های حرفه ای را پشتیبانی می نمایند

14- شرکت بهسا (به­ پرداز همراه سامانه اول)

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

شرکت بهسا در این نمایشگاه از محصول بومی پشتیبانی از کسب و کارهای اپراتورهای تلفن همراه/ثابت رونمایی کرد.

این سامانه متشکل از20 ماژول و زیرسامانه در دسته­های تمرکز بر خدمات، مشتری، درآمد و خدمات دیجیتال است که هر کدام بخشی از وظایف ارائه خدمات اپراتور به مشترکین نهایی را بر عهده دارند. این سامانه­ها هم اکنون در دو اپراتور همراه اول و رایتل در حال بهره برداری عملیاتی هستند. بهسا با بهره­گیری از حدود ۶۰۰ نفر از متخصیصن و فارغ­التحصیلان دانشگاه­های معتبر کشور، در حال فراهم­سازی راهکار­های زیرساختی، توانمندساز و پشتیبان کسب و کار و توسعه فناوری­های اپراتورهای ارتباطی است. توسعه راهکار پشتیبانی از کسب و کار جزء فناوری­های پیچیده محسوب شده و کمتر از ۱۰ شرکت در دنیا از جمله هواوی و اریکسون چنین محصولات و راهکارهایی را ارائه میکنند.

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

ضمن اینکه بهره­برداری از این محصولات بومی در شرکت­های داخلی در شرایط تحریمی کنونی منجر به صرفه­جویی ارزی و افزایش درآمدی سازمان ها می­گردد. از سوی دیگر پتانسیل بالایی در ورود به بازارهای جهانی دارد. در همین راستا محصولات و راهکارهای بهسا با ثبت در سایت توانیران و تعیین 25 کشور هدف، آمادگی ورود به بازارهای جهانی را دارا می­باشد.

15- شرکت ژرف اندیشان هوشمند دیبا رایان (ارائه دهنده راهکارهای هوش مصنوعی)

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

شرکت دانش بنیان ژرف اندیشان هوشمند دیبا رایان در حوزه سخت افزار، نرم افزار و راهکارهای احراز هویت، هوش مصنوعی، کنترل تردد و منابع انسانی فعالیت می نماید. دستگاه هایی که این شرکت در دومین روز از نمایشگاه تلکام رونمایی کرد شامل، دستگاه احرازهویت سه کاره مدل Combo+300 و دستگاه احراز هویت چند کاره مدل  Combo+300S بود.

دستگاه  Combo+300، یک دستگاه سه کاره بومی است که اسکن اثر انگشت، پین پد و کارت ملی هوشمند دارد و مجهز به اسکنر نوری، کارت خوان تماس و پین پد می باشد تا بتواند پین مربوط به کارت های هوشمند را دریافت نماید.

همچنین دستگاه  Combo+300sنیز، یک دستگاه چهار کاره بومی است که دارای اسکنر اثر انگشت، پین پد و کارت هوشمند و مجهز به صفحه نمایش لمسی و پد امضاء می باشد.  

قابل ذکر است این دستگاه ها در اداراتی چون ادارات دولتی، بهزیستی، وزارت کشور، دادگستری، قوه قضائیه و بانک هایی چون ملت و قرض الحسنه مهر استفاده می گردد.

16- شرکت اندیشه نگار پارس

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

شرکت اندیشه نگار پارس در پاویون شرکت های دانش بنیان، از پلتفرم بومی IoT smile (لبخند اینترنت اشیا) و گیتوی بومی IoT smile رونمایی کرد که نرم افزارهای آنها به صورت کامل  پیاده سازی شده است. 

 پلتفرم بومی این شرکت دارای قابلیت هایی چون اضافه کردن دستگاه های تجاری و شخصی سازی شده، تعریف اپلت، ایجاد داشبورد شخصی سازی شده، تعریق قواعد، کنترل کامل دستگاه ها و انجام عملگرهای مختلف مثل SMS، اعلان، ارسال پیام به پیام رسان، ایمیل و غیره بر اساس سلایق کاربران است. 

علاوه بر آن از دیگر قابلیت های این محصول می توان به ERP، تماس تصویری، BSS و نیازمندی های جانبی در سایت اشاره نمود. همچنین گیتوی اینترنت اشیاء که توسط این شرکت طراحی شده، قابلیت های بسیاری دارد که شامل پشتیبانی از فناوری های لورا مش و زیگبی استاندارد و قابلیت اتصال به وای فای و LTE است.

17- شرکت صمیم فناوری رسانه و ارتباطات

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

این شرکت به صورت تخصصی از پنل سخت افزاری اینترکام 20 کلید رکمونت خود در جریان نمایشگاه تلکام رونمایی کرد. 

این پنل یک سیستم جامع است که به صورت کاملا بومی و با هدف ایجاد ارتباط صوتی بین کاربران قسمت‌های مختلف به صورت یکپارچه و در بستر شبکه طراحی شده است، از این رو برای برقراری ارتباطات می تواند از زیرساخت های موجود در شبکه بدون آنکه نیاز به طراحی و پیاده سازی زیرساخت های جدید داشته باشد، استفاده نماید. علاوه بر آن، عملکرد سیستم بر بستر شبکه باعث شده است تا سیستم از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار باشد و به راحتی توسعه یابد.

در کنار هر دو کلید این پنل، نمایشگرهایی تعبیه شده است تا مشخصات مربوط به کلیدها همچون نام کاربری و آدرس IP مربوط به هر کاربر نمایش داده شود. همچنین بر روی پنل، تعدادی LED قرار دارد تا وضعیت پنل از جمله سکوت (Mute) میکروفون و بلندگو، هشدار، ارتباط دستگاه با شبکه و… نشان داده شود تا کاربر به راحتی کنترل دستگاه را به دست بگیرد. 

از دیگر قسمت‌های تعبیه شده در جلو و پشت این پنل، می‌توان بـه ورودی میکروفون و هدست، خروجی بلندگو، قابلیت بی‌صـدا کردن میکروفون و بلندگو، پورت شبکه 10/100 Mbps و 1Gbps (اختیاری) و ولوم کنترل صدای میکروفون و بلندگو اشاره نمود. قابل ذکر است پنل کاربری سخت‌افزاری رکمونت 2U با 20 کلید، امکان برقراری ارتباط بین 20 کاربر مختلف را فراهم می‌ نماید.

18-  صنایع ارتباطی آوا

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

دستگاه سوئیچ NAC (Network Access Controller)، یکی از تجهیزات ارتباطی و زیرساخت های مورد استفاده در شبکه شرکت های PSP می باشد، که در دومین روز از نمایشگاه تلکام توسط صنایع ارتباطی آوا رونمایی گردید.

این دستگاه وظیفه برقراری ارتباط با دستگاه های POS تلفن ثابت را بر عهده دارد و اطلاعات تراکنش را به سوئیچ پرداخت بالا دستی منتقل می نماید و به عبارتی دیگر رابط برقراری ارتباط بین دستگاه کارتخوان و سوئیچ پرداخت می باشد. 

همچنین دستگاه TMS Access Controller نیز به عنوان رابط دستگاه کارتخوان و TMS Server عمل می نماید که تنظیمات و آخرین نسخه نرم افزار را به طور اتوماتیک و مرکزی روی دستگاه های POS فعال در شبکه PSP بارگذاری می کند.

آنچه در پاویون رونمایی محصولات فناورانه در نمایشگاه تلکام 1402 گذشت

 از جمله مزایای این محصول بومی آوانک به شرح زیر است:

  • مزایای فنی: مهمترین قابلیت این محصول، پشتیبانی از فناوری SIP Trunk است که امکان استفاده از آن را برای رفع معضل جمع آوری خطوط قدیمی E1 PRI توسط شرکت مخابرات ایران، فراهم می نماید. 
  • همچنین این محصول دارای ظرفیت بالاتر بوده و فضای کمتری را در دیتاسنتر اشغال می کند، که با توجه به در مضیقه بودن فضای رک در دیتاسنتر PSP، یک مزیت قابل اعتنا محسوب می شود.
  • مزایای مالی: محصول مذکور دارای قیمت بسیار پایین تر از نمونه خارجی است.
  • عدم تاثیر پذیری از تحریم: به دلیل داخلی بودن شرکت سازنده، امکان دریافت کالا، قطعات یدکی، خدمات و سفارشی سازی و همچنین فرایند سفارش خرید و انجام معاملات، به سهولت و بدون تاثیرپذیری از تحریم های بین المللی امکان پذیر است. 
  • تست شده بودن: محصول مذکور قبلا در چندیر مورد PSP زیر بار رفته و در حال تست عملیاتی است. 
  • کاهش هزینه های عملیاتی: با استفاده از فناوری جدید این محصول، هزینه های عملیاتی و نگهداری آن به دلیل کاهش حجم اتصالات و کابل کشی و دارا بودن سامانه مدیریت یکپارچه در دیتاسنتر کاهش می یابد.

همچنین قابلیت TMS Access Controller آن، باعث کاهش هزینه های عملیاتی برای بروزرسانی تنظیمات و نرم افزارهای دستگاه های POS می شود زیرا بدون نیاز به مراجعه نیروی انسانی و به طور اتوماتیک و مرکزی، امکان بروزرسانی آنها را فراهم می کند.

انتهای پیام

گزارش از سمیرا قریب
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-01-09 12:21

افزودن دیدگاه جدید