کد مطلب: 

289333

رئیس رگولاتوری در گفت‌وگو با سیتنا: نظام تعرفه‌‌گذاری برخی از خدمات ارتباطی از حالت دستوری خارج شده است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: بر اساس اقدام در دستور کار طی سال جاری، اغلب تعرفه‌هایی که به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می‌آیند را فرموله کردیم، لذا برای تغییر تعرفه‌ دیگر نیازی به برگزاری جلسه در کمیسیون تنظیم نیست و این تغییرات به صورت خودکار انجام می‌شود که این اقدام گامی موثر برای خروج از حالت دستوری تغییر تعرفه به شمار می‌رود.
رئیس رگولاتوری در گفت‌وگو با سیتنا: نظام تعرفه‌‌گذاری برخی از خدمات ارتباطی از حالت دستوری خارج شده است

دکتر امیر لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون موضوع تعرفه خدمات اپراتورها، اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه سرویس فیبرنوری، به دلیل آنکه در حال رقابتی شدن است از حالت تعرفه دستوری خارج شده است. در افتتاح سرویس فیبرنوری در استان گلستان که چندی پیش صورت گرفت هم اپراتوری که این سرویس را با قیمت ۱۰ میلیون تومان در اختیار کاربران قرار می داد، در حال حاضر به صورت رایگان اتصال کاربر را فراهم می‌کند. در دهه 80 نیز با ورود ایرانسل به حوزه اپراتورهای سیار، قیمت سیم‌کارت شکسته شد، اکنون هم در حوزه فیبرنوری این اتفاق در حال وقوع است و نه تنها قیمت اتصال بلکه سرویس نیز کاملا رقابتی است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ادامه داد: اقدامی که امسال در رگولاتوری انجام دادیم این بود که اغلب تعرفه هایی که به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می آیند را فرموله کردیم؛ بدین معنا که از میزان تعرفه ثابت تبعیت نشود.

وی، خاطرنشان کرد: در سال جاری پنج الی شش تغییر تعرفه ای داشتیم که فرموله شده است و به صورت خودکار تغییرات صورت گرفته است؛ در حوزه برق، اپراتور پس از دریافت برق از وزارت نیرو، با قیمتی ارزان‌تر آن را در اختیار اپراتور دیگری قرار می داد؛ در حوزه فضا نیز این شرایط حاکم بود که اصلاح شد.

لاجوردی، بیان کرد: امسال با فرموله ساختن تغییرات تعرفه ای، شاخص ها تغییر می یابد، برای تغییر تعرفه ها دیگر نیازی به برگزاری جلسه در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات نیست و به صورت خودکار تغییر تعرفه ها صورت خواهد گرفت که این اقدام گامی برای خروج از حالت دستوری است؛ البته در حوزه برق و فضا به دلیل وجود انحصار، ناچار به تعرفه گذاری بر اساس فرمول هستیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه سرویس‌های ارتباطی ثابت تاکید کرد و گفت: باید هم در حوزه فیبرنوری و ارتباطات ثابت سرمایه‌گذاری کنیم؛ در حال حاضر ترافیک سیار 70 درصد و ثابت 30 درصد است که اعتقاد داریم که این رقم باید بالعکس شود.

رئیس رگولاتوری در گفت‌وگو با سیتنا: نظام تعرفه‌‌گذاری برخی از خدمات ارتباطی از حالت دستوری خارج شده است

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-29 12:05

افزودن دیدگاه جدید