کد مطلب: 

289163

اجرای تامین پوشش اینترنت عشایری به صورت پایلوت در استان فارس

مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از انتخاب استان فارس به عنوان استان پایلوت کشوری در راستای اجرای پروژه تامین پوشش اینترنت عشایری خبر داد.
اجرای تامین پوشش اینترنت عشایری به صورت پایلوت در استان فارس

به گزارش سیتنا، ایرج روحی گفت: استان فارس از لحاظ جمعیت عشایری رتبه نخست کشور را داراست و در راستای تامین پوشش اینترنت عشایری، استان فارس توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان استان پایلوت طراحی در این بخش انتخاب شده است.

وی افزود: در فاز اول 68 منطقه عشایری استان فارس واقع در 17 شهرستان این استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار خواهد گرفت که شامل مناطقی با جمعیت بالای 100 خانوار خواهد بود.

مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تکمیل این فاز دسترسی 6850 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 29000 نفر به اینترنت پرسرعت فراهم خواهد شد و در فازهای بعدی حدود 580 منطقه عشایری استان که تراکم جمعیتی کمتری دارند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

روحی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال آینده کلید خواهد خورد، خاطرنشان کرد: برای شروع کار چالش های جدی مانند جاده دسترسی، شبکه برق رسانی و تامین امنیت سایت ها وجود دارد که در این خصوص پس از بررسی های لازم، در مراحل طراحی سایت ها منظور خواهد شد.

عشایر استان فارس شامل ایلات قشقایی، خمسه، لر ممسنی و لر بویراحمدی می شوند و ایل قشقایی بیشترین جمعیت عشایری را در این استان داراست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-12-25 09:01

افزودن دیدگاه جدید