کد مطلب: 

288767

همکاری ناسا و IBM برای اجرای مدل جدید هوش مصنوعی سنجش تغییرات آب و هوایی در امارات

شرکت IBM در همکاری با دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید، از مدل جدید هوش مصنوعی خود برای تغییرات آب هوایی در امارات استفاده خواهد کرد.
همکاری ناسا و IBM برای اجرای مدل جدید هوش مصنوعی سنجش تغییرات آب و هوایی در امارات

به گزارش سیتنا، IBM از مدل جدید هوش مصنوعی خود برای تغییرات آب هوایی در امارات استفاده خواهد کرد. این مدل می‌تواند رویدادهای آب‌وهوای آینده را با دقت بیشتری پیش‌بینی کند.

این شرکت آمریکایی ادعا می‌کند که این مدل فراتر از پیش بینی‌های سنتی است و می‌تواند چالش های آب و هوایی بزرگتر را حل کند، در حالی که دقت و سرعت پیش بینی‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.

در اطلاعیه IBM آمده است که در بحبوحه افزایش سریع تحقیقات هواشناسی مرتبط با هوش مصنوعی از سوی شرکت‌ها و آژانس‌های مختلف، مدل این شرکت، در مقایسه با سایر تلاش‌ها، کاربرد بهتری دارد. آی‌بی‌ام گفت: «این مدل پایه فراتر از پیش‌بینی برای حل چالش‌های اقلیمی است و در طول مسیر بهبودهایی را در دقت، سرعت و هزینه‌ها شاهد خواهیم بود.

سعد توما، مدیرکل خاورمیانه و آفریقا آی‌بی‌ام گفت؛ مدل‌های بنیادی که بر روی اطلاعات مکانی مانند تصاویر ماهواره‌ای آموزش داده می‌شوند، فرصتی بی‌نظیر برای رسیدگی به تغییرات اقلیمی است زیرا بر خلاف مدل‌های سنتی هوش مصنوعی که برای کارهای تخصصی طراحی شده‌اند، مدل‌های پایه جغرافیایی شامل داده‌های ماهواره‌ای و آب‌وهوا ارائه‌های دانشی از پتابایت و اگزابایت داده‌های مرتبط با آب و هوا ایجاد می‌کند که می‌تواند کشف بینش‌ها و راه‌حل‌های زیست‌محیطی را تسریع و کارآمد کند.

شراکت آب و هوایی IBM با ناسا در حالی صورت می‌گیرد که در جریان کنفرانس آب و هوای Cop28 در دبی، شرکت ها، آژانس ها و سازمان‌های غیردولتی مختلف به دنبال برجای گذاشتن اثر خود در میان تلاش های دولت برای حل بحران آب و هوا هستند.

به گفته برگزارکنندگان Cop28، بیش از 97هزار نماینده برای این اجلاس ثبت نام کرده‌اند و در مجموع بیش از 400هزار نفر در کنفرانس دوبی شرکت خواهند کرد. برخی هوش مصنوعی را راهی بالقوه برای کمک به شناسایی راه‌حل‌های آب و هوایی می‌دانند، در حالی که برخی دیگر رویکرد محتاطانه‌تری نسبت به چشم‌انداز هوش مصنوعی در حال تکامل در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-14 13:05

افزودن دیدگاه جدید