کدخبر :288571 پرینت
19 آذر 1402 - 17:49

به ریاست وزیر ارتباطات؛ ششمین جلسه هیات امنای پارک فاوا برگزار شد

در ششمین جلسه هیات امنای پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح جامع پردیس شهید فکوری مشهد، صدور اجازه راه اندازی پردیس پارک در استان های سمنان، مازندران، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه به تصویب رسید.

متن خبر

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ششمین جلسه هیات امنای پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه و دیگر اعضا برگزار شد.
وزیر ارتباطات در این جلسه بعد از ارائه برنامه های توسعه پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان های کشور، با اشاره به ماموریت محوله به این پارک، به مدیران پارک فاوا تاکید کرد: تا جایی که امکان دارد برای توسعه پارک در استان ها کمتر درگیر ساخت و سازهای جدید شوید و سعی شود با استفاده از ظرفیت موجود دستگاه ها مختلف در مدیریت نرم افزاری و ساختار این مجموعه برای تحقق اهداف پارک مشارکت کنید.
زارع پور درباره توسعه پردیس شهید فکوری مشهد نیز تصریح کرد: طوری برای توسعه این پردیس برنامه ریزی شود که این مرکز به عنوان مکانی برای استقرار شرکت های فناور این حوزه در مشهد شناخته شده و تمام شرکت ها در این پردیس تجمیع شوند.
وزیر ارتباطات از سرپرست پارک فاوا خواست که به سرعت برنامه سال آینده این پارک تهیه و در جلسه بعدی هیات امنای برای تصویب ارائه شود.
همچنین در ابتدای این جلسه اکبر قنبرپور سرپرست پارک فاوا گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: هم اکنون 63 شرکت در تهران و 17 شرکت نیز در پردیس مشهد مستقر هستند و 70 درصد این شرکت ها نیز در دسته دانش بنیان ها قرار دارند.
وی افزود: از ارزیابی های انجام شده از 50 شرکت این مجموعه بیش از 350 محصول و خدمت ارائه می شود.
در ادامه اعضای هیات امنا وارد بررسی دستور جلسه شدند و بعد از بحث و تبادل نظرهای مختلف، بندهای این دستور جلسه به تصویب اعضای هیات امنا رسید.
برنامه سال آینده، گزارش حسابرس مستقل سال 1400، بررسی و تصویب طرح جامع پردیس شهید فکوری مشهد، صدور اجازه راه اندازی پردیس پارک در استان های سمنان، مازندران، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه و انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون دائمی هیات امنای پارک از مصوبات ششمین جلسه هیات امنا بود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.