کد مطلب: 

288550

افزایش تعداد مشترکین اینترنت در استان قزوین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از افزایش مشترکین اینترنت طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف کاهش شکاف دیجیتالی در استان پیگیری می‌شود.
افزایش تعداد مشترکین اینترنت در استان قزوین

به گزارش سیتنا، حجت اله امینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در توسعه زیر ساخت های ارتباطی استان قزوین، اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن برنامه توسعه افزایش مشترکین اینترنت و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرهای مختلف استان، تاکنون 650 سایت روستایی تلفن همراه در استان ارتقا یافته است، فیبر نوری شبکه انتقال برای سایتهای روستایی در منطقه طارم سفلی و الموت در حال اجراست و چهار شهر استان نیز در حال انجام عملیات فیبرنوری شهری منازل و کسب و کارها (FTTX) می باشند.

امینی با اشاره به ارتقا سایت‌های تلفن همراه در استان گفت: در حال حاضر، تعداد 666سایت‌ دارای فناوری 3G و 652 سایت دارای فناوری 4G است که این رقم نسبت به سال مشابه رشد 30 درصدی داشته است.

وی افزود: تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باندسیار با افزایش شش درصدی به یک میلیون و 737هزار نفر و تعداد مشترکان پهن‌باند ثابت 152 هزار رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، گفت: تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند ثابت به علت مهاجرت به سمت استفاده از اینترنت سیار کاهش داشته است که عمده علت آن را می توان به عدم کیفیت لازم در انتقال دیتا دانست و این مشکل با توجه به اجرای فیبر نوری شهری برای منازل و کسب و کارها (FTTX) و واگذاری اینترنت با کیفیت و پرسرعت بر بستر فیبرنوری، شاهد افزایش مشترکین اینترنت ثابت باشیم.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات در استان، خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پروژه ملی فیبر نوری، هم اکنون شاهد اجرای عملیات فیبر کشی برای منازل و کسب وکارها، در چهار شهر استان هستیم که امیدواریم تا انتهای سال جاری تمام شهرستانهای استان به اتمام برسد و طبق برنامه ریزی های انجام شده سایر شهرهای استان نیز تا انتهای سال1403 دارای فیبر نوری شوند تا بتوانیم به مردم استان، طعم شیرین فناوری اطلاعات را عرضه نمائیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-10 11:36

افزودن دیدگاه جدید