کد مطلب: 

288490

زارع‌پور: برنامه هفتم توسعه فرصتی مناسب برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی با مدیران و فعالان اقتصاد دیجیتال استان البرز، برنامه هفتم توسعه را یک فرصت مناسب برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: بر اساس این برنامه تمام دستگاه ها موظف شدند که در سال آینده برنامه خود برای استفاده از فناوری های نوین را برای تصویب به دولت ارائه کنند که با این اقدام انبوهی از پروژه ها به سمت بخش خصوصی می آید.
زارع‌پور: برنامه هفتم توسعه فرصتی مناسب برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر خود به استان البرز به منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام رفت و در جمع مدیران شرکت های حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال این استان حاضر شد.
زارع پور در این جلسه که با حضور جمعی از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات برگزار شد، بعد از شنیدن موضوعات مطرح شده از فعالان این حوزه، گفت: در دولت سیزدهم برای نخستین بار یک فصل مستقل در برنامه هفتم توسعه به اقتصاد دیجیتال اختصاص پیدا کرده و به عنوان یکی از ۸ حوزه کلیدی در این برنامه آمده است.
وی با اشاره به بندهای اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه، افزود: این برنامه یک فرصت مناسب برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رود.
زارع پور به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه در برنامه هفتم به صورت قانون دیده شده و با اجرای آن و ارایه سرعت های چندصد مگابیتی، انقلابی در حوزه ارتباطات ایجاد می شود.
وی درباره هوشمندسازی در برنامه هفتم توسعه نیز افزود: بر اساس این برنامه تمام دستگاه ها موظف شدند که در سال آینده برنامه خود برای استفاده از فناوری های نوین را برای تصویب به دولت ارائه کنند و با این اقدام انبوهی از پروژه ها به سمت بخش خصوصی می آید.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه پشتوانه خوبی برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنج سال آینده است.
وی با بیان اینکه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، اختیارات هیات وزیران را دارد، خطاب به فعالان حاضر در این نشست گفت: اگر برای رفع ‌مشکلات فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز به مصوبه این کارگروه باشد حتما پیگیری می کنم و تمام قد حامی شما هستیم و به نمایندگی از شما در دولت پیگیر مشکلات هستیم.
زارع پور به استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام برای بخش  ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست بیش از ۱۰ نفر از مدیران و فعالان این حوزه بصورت مفصل به مسائلی مانند هزینه انشعاب برق در منطقه پیام، مشکلات تولید بومی، تخریب تولیدات داخل توسط برخی جریان ها، سوءاستفاده از برخی بخشنامه ها، اعمال نظام مهندسی رایانه ای، راه اندازی پیشخوان مجازی مشکلات کسب و کارها، مشکلات شرکت های مستقر در پارک  فاوا و استفاده از تولیدات بومی برای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، موانع تولید تلفن همراه داخلی و تعامل تولید کنندگان با برخی دستگاه ها و ادارات را مطرح کردند و وزیر ارتباطات نیز به در مورد آنها صحبت کردند و به اشاره به مواردی پاسخ دادند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-08 21:45

افزودن دیدگاه جدید