کدخبر :288187 پرینت
10 آذر 1402 - 22:46

دولت فرانسه: استفاده از تلگرام، واتس‌اپ و سیگنال برای کارمندان ارشد ممنوع است؛ پیام رسان بومی جایگزین شود

نخست‌وزیر فرانسه از اعضای کابینه و کارکنان ارشد دولت خواست تا به جهت «تقویت امنیت تبادلات حاوی اطلاعات محرمانه دولتی» استفاده از پیام‌رسان‌های تلگرام، واتس‌اپ و سیگنال را متوقف کرده و پیام‌رسان فرانسوی به نام «اُلوید» (Olvid) را جایگزین کنند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل مجله لوپوئن، این بخشنامه که از سوی دفتر الیزابت بورن صادر شده است، وزیران و کارکنان ارشد آن‌ها را ملزم کرد تا پیام‌رسان تولید شده از سوی شرکت فرانسوی به نام «اُلوید» (Olvid) را روی گوشی همراه و رایانه‌های دولتی نصب کنند.

ژان نوئل بارو، وزیر دیجیتال و مخابرات فرانسه با تایید این خبر در حساب شبکه اجتماعی ایکس خود خاطرنشان کرد: او و تیمش از سال گذشته از اُلوید استفاده می‌کنند. او این اپلیکیشن را «امن‌ترین پیام‌رسان جهان» توصیف کرده است.

شرکت اُلوید خود را جایگزین ایمن‌تر پیام‌رسان‌های فعلی معرفی می‌کند. این شرکت همچنین در وب‌سایت خود مدعی شد «اولین و تنها سیستم پیام‌رسان» است که به هیچ سرور مرکزی و شخص ثالثی متکی نیست.

در بخشنامه دفتر نخست‌وزیری فرانسه تاکید شده است که اُلوید از سوی دو محقق رمزنگاری تاسیس شده است و چند شتاب‌دهنده فناوری فرانسه نیز از آن حمایت می‌کنند.

توضیحات موجود در متن بخشنامه دلیل این درخواست جایگزینی را «تقویت امنیت تبادلات حاوی اطلاعات محرمانه دولتی» عنوان کرده است.

دفتر الیزابت بورن تاکید کرد پیام‌رسان‌های تلگرام، واتس‌اپ و سیگنال عاری از ایرادات امنیتی نیستند و به همین خاطر نمی‌توانند امنیت مکالمات و داده‌های به اشتراک گذاشته شده را تضمین کنند.

در سال‌های اخیر پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و تلگرام به ابزاری برای برقراری ارتباط حلقه‌های سیاسی فرانسه تبدیل شده‌اند، به طوری که مقامات دولتی نیز هنگام گفت‌وگو با خبرنگاران از آن‌ها بهره می‌برند.

گفته می‌شود امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه از کاربران مشتاق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است.

حکومت فرانسه پیش از این نیز به کارکنان دولتی دستور داده بود تا به دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی، برخی اپلیکیشن‌ها مانند تیک‌تاک، نتفلیکس و بازی کندی‌کراش را از روی گوشی‌های کاری خود حذف کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.