کدخبر :288068 پرینت
07 آذر 1402 - 15:33

اتصال ۷۷۹ خانوار روستایی و عشایری اصفهان به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۷۷۹ خانوار روستایی و عشایری استان اصفهان با پوشش جمعیتی 3287 نفر از طریق احداث سه سایت همراه، به شبکه ارتباطی کشور و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جعفر مطلب زاده گفت: با احداث سه سایت در منطقه عشایری «سرتنگ شهید» از توابع شهرستان سمیرم با ۴۵۰ خانوار عشایری و بیش از 2200 نفر غیر مقیم و روستاهای «غَرغَن»، شهرستان فریدن، با ۱۷۹ خانوار و ۵۲۴ نفر، «حَسن آباد» شهرستان اردستان با ۷۹ خانوار و ۲۷۹ نفر و «خُشک آباد» اردستان با ۹۱ خانوار و ۲۸۴ نفر به شبکه ارتباطی کشور و اینترنت متصل شدند.

وی ادامه داد: این سه سایت‌ با فناوری 4G توسط اپراتور همراه اول و از محل از محل بودجه "USO" (توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) در این روستاها و منطقه عشایری راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان اظهار کرد: برق رسانی به سایت عشایری در منطقه سرتنگ شهید واقع در جنوبی ترین نقطه مرزی استان اصفهان با استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از برگزاری جلسات متعدد و با دستور استاندار وقت و اختصاص بودجه استانی، توسط شرکت توزیع برق استان تامین شد.

وی بیان کرد: ۱۲ منطقه عشایری این استان بدون ارتباط مخابراتی است و حل مشکلات این مناطق در اولویت‌ این اداره کل و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

به گفته وی، تا پایان سال، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از محل بودجه "USO" به شبکه ارتباطی کشور و اینترنت متصل می‌شوند.

مطلب‌زاده با اشاره به اینکه زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ارتباطی کشور و اینترنت محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: اتصال این روستاها و منطقه عشایری به شبکه ارتباطی کشور در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.

براساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، 9605 خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان اصفهان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق این استان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

شهرستان کوهستانی سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، شهرستان اردستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان‌ و شهرستان فریدن در غرب اصفهان قرار دارند.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۱۴ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.