کدخبر :288046 پرینت
07 آذر 1402 - 11:00

اتصال روستای چاه مجنون شهرستان کنگان به شبکه ارتباطی کشور

فرماندار کنگان گفت: اتصال روستاهای دوردست به شبکه اینترنت و شبکه ارتباطی کشور از اقدامات مسئولان است و بدین صورت با ایجاد سایت همراه در روستای چاه مجنون شهرستان کنگان، ۳۹ خانوار به شبکه ارتباطی کشور متصل شدند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، احمد غریبی در بازدید از روستای چاه مجنون اظهار داشت: توسعه زیرساخت های روستایی در کنگان از اولویت های اساسی مدیران شهرستان کنگان است.

وی افزود: اتصال روستاهای دوردست به شبکه اینترنت و شبکه ارتباطی کشور از اقدامات مسئولان است و امروز روستای چاه مجنون به شبکه ارتباطی کشور متصل شد.

علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز از ارتقای سطح ارتباطی روستای چاه مجنون از توابع شهرستان کنگان با ایجاد سایت همراه، بهبود پوشش مکالمه و اینترنت سیار در این روستا، توسط شرکت ایرانسل خبر داد و افزود: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای چاه مجنون و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ارتباطی کشور متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: چاه مجنون، روستایی از توابع شهرستان کنگان با ۳۹ خانوار و جمعیت ۱۲۵ نفر است که با ایجاد سایت در این روستا، روستای چاه درویشان با ۱۰ خانوار و جمعیت ۲۷ نفر نیز تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای چاه مجنون، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی در پایان گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود. ICT در روستا منجر به توانمندسازی درابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.