کد مطلب: 

286250

وزیر ارتباطات مامور رسیدگی به اوضاع نابسامان شرکت مخابرات ایران شد

در پی بروز مشکلات مشهود در نحوه عملکرد مدیران شرکت مخابرات ایران که حتی باعث گلایه‌ مستمر مقامات مسوول و نمایندگان مجلس هم شده است، اگرچه تنها 20 درصد از سهام این شرکت در اختیار دولت است، اما معاون اول رئیس جمهور طی نامه‌ای خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم ساماندهی سریع به اوضاع این شرکت تاکید کرد.
وزیر ارتباطات مامور رسیدگی به اوضاع نابسامان شرکت مخابرات ایران شد

به گزارش سیتنا، به دنبال نامه فتح‌الله توسلی، نماینده کبوتر آهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و درخواست «پیگیری و رفع مشکلات شرکت مخابرات با توجه به نقش و جایگاه این شرکت در امنیت پایدار کشور به منظور فراهم نمودن موجبات رضایتمندی کارکنان شاغل و بازنشسته»، معاون اول رئیس جمهور خطاب به عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پی نوشت کرده است که «لازم است وضع مخابرات به سرعت سامان پیدا کند».

در نامه ای که محمدرضا محمدخانی، رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهور خطاب به وزیر ارتباطات نوشته و رونوشت آن برای مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ارسال شده است، به پی نوشت مخبر خطاب به سلطانی اشاره شده که آمده است: «جناب آقای سلطانی جهت اقدام».

وزیر ارتباطات مامور رسیدگی به اوضاع نابسامان شرکت مخابرات ایران شد

گفتنی است؛ در حالی که مشکلات شرکت مخابرات ایران در پرداخت معوقات بازنشسته‌ها و حقوق پرسنل ادامه دارد، عدم رضایت کاربران از خدمات ارائه شده توسط این شرکت علی الخصوص خدمات اینترنت پرسرعت و مشکلات ماه‌های اخیر تمدید پروانه این شرکت از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، باعث شده است تا با نگاه جدی‌تری مشکلات این شرکت و راهکار رفع موانع توسعه بررسی و مورد بازبینی قرار گیرد. (گزارش سیتنا)

در همین حال، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌تر در صحن علنی مجلس گفته بود: شرکت مخابرات ایران در سال 1388 به بخش خصوصی واگذار شده و دیگر سهامدار عمده آن دولت نیست، بنابراین طبق قانون تجارت اکنون شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است و بنده به عنوان وزیرارتباطات دو نقش پاسخگویی در برابر کوتاهی این شرکت در ارائه تلفن یا اینترنت و تنظیم همه ‌اپراتورها را در این شرکت بر عهده دارم.

زارع پور تاکید کرد: دولت در عزل و نصب‌های این شرکت و به کارگیری نیروی انسانی و امور داخلی شرکت مخابرات ایران نقشی ندارد.

وی افزود: 20 درصد سهام شرکت مخابرات در دست دولت است و در ترکیب هیئت مدیره‌ این شرکت تنها یک عضو از طرف دولت وجود دارد. طبق قانون تجارت شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است و تصمیمات کلان در این شرکت با نظر سهامدار عمده ‌صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-10-16 12:43

افزودن دیدگاه جدید