کدخبر :286173 پرینت
22 مهر 1402 - 12:58

برگزاری جشن تکمیل پوشش شیراز به فیبرنوری در هفته دولت سال آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که با مدیریت استاندار فارس و ایجاد همدلی میان مدیران استانی تا سال آینده و در هفته دولت، جشن تکمیل پوشش شهر شیراز به فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها برگزار شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، امروز (شنبه 22 مهر ماه) با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس، آیین امضای تفاهم نامه آغاز پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شیراز میان شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و شهرداری شیراز برگزار شد.

وزیر ارتباطات در این مراسم با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم ظرف دو سال گذشته گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاقات خوبی هم در سطح ملی و هم در سطح استانی به ویژه در استان فارس رخ داده است.

وی افزود: 93 درصد روستاهای بالای بیست خانوار این استان، تحت پوشش شبکه ارتباطی قرار گرفته اند و تنها ظرف دوسال اخیر 317 روستا که فاقد هر گونه دسترسی ارتباطی بودند به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شده اند.

زارع پور با اشاره به اینکه 161 روستای بالای بیست خانوار دیگر در استان باقی مانده است، اظهار امیدواری کرد که تا دهه فجر امسال یا حداکثر تا پایان سال جاری تمام روستاهای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند تا هیچ روستای فاقد دسترسی در این استان باقی نماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به برقراری شبکه ارتباطی همراه در تمامی شهرهی استان گفت: بیش از 90 درصد 37 شهرستان استان فارس، تحت پوشش اینترنت 4G قرار دارند و همچنین 88 درصد راه های مواصلاتی استان نیز تحت پوشش شبکه ارتباطی هستند و برای 100 درصدی کردن ارتباطات در جاده های استان برنامه ریزی های مناسبی انجام گرفته است.

وی افزود: توسعه شبکه ارتباطی و توسعه دسترسی ها در استان زیرساختی است که می توان بر بستر آن کارهای بزرگی را با اجرای سیستم های پایشی و مدیریتی را اجرا کرد.

زارع پور ادامه داد: اما یکی از مهمترین پروژه هایی که در سطح ملی برای توسعه شبکه ارتباطی دنبال می کنیم، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها است که بر اساس برنامه ریزی ها قرار است تا پایان دولت 20 میلیون پوشش را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: ایجاد پوشش 20 میلیونی ظرف دو سال یک کار بسیار بزرگی است چرا که کشورهایی با وسعت جغرافیایی کمتر از ایران این پروژه را نزدیک به ۱۰ سال به پایان رساندند و بنابراین تحقق کامل این پروژه نیازمند یک عزم و اراده جهادی است و باید همه دستگاه های استانی پای کار باشند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: با همدلی و همراهی مدیران استانی این پروژ تا یکسال آینده به سرانجام می رسد و این سرویس پرسرعت و با کیفیت را برای همه مردم شیراز فراهم می کنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: البته در 12 شهر دیگر استان فارس، مقدمات کار شروع شده است و این شهرها نیز تا پایان دولت تحت پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره عملیات اجرایی شهر صدرا نیز گفت: در شهر صدرا نیز این پروژه چند ماه پیش شروع شده است و تاکنون این پروه 40 درصد پیشرفت داشته است و بر اساس قولی که اپراتور فعال در این شهر اعلام کرده است تا پایان آذرماه کل شهر صدرا نیز تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

زارع پور افزود: امیدواریم پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها با مدیریت استاندار فارس در جلسات هفتگی کنترل و بررسی شود تا سال آینده و  در هفته دولت جشن تکمیل پوشش حداقل شهر شیراز را برگزار کنیم.   

در پایان این مراسم، تفاهم نامه آغاز پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شیراز به امضایی مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و شهرداری شیراز رسید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.