کدخبر :285856 پرینت
13 مهر 1402 - 08:38

کلاهبرداری سایبری با عنوان فروش سرور در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی فردی خبر داد که با عنوان فروش سرور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از هموطنان کلاهبرداری می‌کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ سید مهدی عمران فر اظهار داشت: یکی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا بیان داشت در گروه شبکه اجتماعی واتساپ با شخصی که خود را صاحب سرور فضای مجازی معرفی نموده، آشنا شدم و عنوان می کرده با سرمایه گزاری اندک سود کلان دریافت می کنید و پس از واریز پول به حساب وی دیگر پاسخگو نبوده و گوشی تلفن خود را خاموش کرده است.

وی دامه داد: در این رابطه با بررسی انجام شده، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد با تبلیغات اغواکننده نظر شهروندان را به سرمایه گزاری در این شرکت جلب می نماید؛ ولیکن فروش سروری در کار نبوده و کلاهبرداری صورت گرفته است.

رییس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی سودجویان از طریق آگهی‌های جعلی در فضای‌مجازی و جلب اعتماد قربانیان اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند به کاربران توصیه کرد: قبل از هرگونه  سرمایه گزاری ابتدا از صحت و سقم شرکت و یا هویت شخص اطمینان حاصل کرده و به هیچ عنوان بدون احراز هویت مبالغ را سرمایه گزاری نکنند.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.