کد مطلب: 

285612

کاربران این گوشی‌ها به‌زودی از داشتن واتس‌اپ محروم می‌شوند!

متاپلتفرمز اعلام کرد که نرم‌افزار واتس‌اپ از ماه آینده بر روی برخی از گوشی‌های قدیمی که تحت سیستم عامل اندروید یا IOS کار می‌کنند غیر فعال خواهد شد.
کاربران این گوشی‌ها به‌زودی از داشتن واتس‌اپ محروم می‌شوند!

به گزارش سیتنا، دسامبر سال ۲۰۲۲ استفاده از اپلیکیشن واتس‌اپ برای دارندگان برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر غیرفعال شد. این روال گویا به برنامه سالانه متاپلتفرمز تبدیل شده و طبق اعلام این شرکت، قرار است ماه آینده فهرستی جدید از گوشی‌هایی که برنامه واتس‌اپ بر روی آن‌ها غیر فعال می‌شود را منتشر کند.

براساس اعلام واتس‌اپ از ۲۴ اکتبر سال ۲۰۲۳، این نرم‌افزار از گوشی‌های دارای نسخه اندروید ۴.۱ یا پایین‌تر پشتیبانی نخواهد کرد و تنها از گوشی‌های مجهز به نسخه اندروید ۵.۱ و بالاتر، پشتیبانی می‌کند.

همچنین پشتیبانی واتس‌اپ از آیفون‌های دارای نسخه‌های پایین‌تر از iOS12 نیز قطع خواهد شد. ضمن اینکه این نرم‌افزار پشتیبانی از KaiOS ۲.۵.۰ و بالاتر را ادامه خواهد داد که شامل گوشی‌های JioPhone و JioPhone ۲ هم می‌شود.

این احتمال وجود دارد که واتس‌اپ تا پایان سال جاری تغییراتی دهد اما در حال حاضر هنوز قطعی نیست.

واتس‌اپ به کاربران گوشی‌‌هایی که همچنان از نسخه اندروید ۴.۱ و پایین‌تر استفاده می‌کنند توصیه کرد به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی، گوشی خود را ارتقا دهند.

احتمالا فهرست اعلامی قطع پشتیبانی از سوی واتس‌اپ در ماه آینده شامل گوشی‌های سونی، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و غیره می‌شود. طبق پیش.بینی منابع متعدد، ۱۸ مدل گوشی قدیمی در این فهرست قرار دارند. سال قبل فهرست واتس‌اپ حدود ۴۹ گوشی را شامل می‌شد.

واتس‌اپ پیش از قطع پشتیبانی برای کاربران مورد نظر پیامی حاوی هشدار به از دسترس خارج شدن گوشی و ارتقای دستگاه ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-09-28 13:32

افزودن دیدگاه جدید