کد مطلب: 

285246

دسترسی بیش از ۱۳ هزار خانوار روستایی در استان سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت فراهم شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، گفت: احداث 46 سایت مخابراتی جدید و ارتقاء 68 سایت موجود به 3G/4G از اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان در بازه زمانی دهه فجر 1401 تاکنون است که موجب اتصال206 روستای این استان با جمعیتی بالغ بر 13هزار و 264 خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات شده است.
اینترنت

به گزارش سیتنا، نیک محمد بلوچ زهی، از بهره برداری بیش از 123 پروژه ارتباطی به مناسبت هفته دولت در سطح این استان خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز شاهد کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و نقاط روستایی استان هستیم بطوریکه هم اینک مردم در دورترین نقاط این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده اند.

وی افزود: احداث 46 سایت مخابراتی جدید و ارتقاء 68 سایت موجود به 3G/4G از اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان در بازه زمانی دهه فجر 1401 تاکنون است که موجب اتصال206 روستای این استان با جمعیتی بالغ بر 13هزار و 264 خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات شده است.

بلوچ زهی با تاکید بر بهره گیری از روش ها و تجهیزات مناسب جهت توسعه ارتباطات تصریح کرد: در راستای پایداری ارتباطات، ارتقاء تکنولوژی و توسعه تجهیزات بین سایت های ارتباطی و مراکز مخابراتی، بالغ بر 624 کیلومتر فیبر نوری زمینی در شهرستان های تفتان، چابهار، دشتیاری، قصرقند، سراوان، سرباز، سیب و سوران، میرجاوه و نیکشهر جهت بهره مندی 298 آبادی اجرا شده است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، پروژه های افتتاح شده در هفته دولت با اعتباری بیش از 431 میلیارد تومان از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ایجاد دسترسی اهالی روستایی به اینترنت پرسرعت و پایدار سازی ارتباطات اجرا شده است.

نیک محمد بلوچ زهی با اشاره به افتتاح پروژه های ارتباطی شهرستان زاهدان در هفته دولت گفت: نصب و راه اندازی 10 سایت جدید روستایی و ارتقاء تکنولوژی 2 سایت موجود به 3G/4G جهت اتصال 22 روستای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات و و احداث 9 سایت مخابراتی شهری ازجمله پروژه های اجرا شده در این شهرستان به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارایه خدمات ارتباطی به زوار در ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در راستای پایداری ارتباطات در بازارچه مرزی ریمدان، چهار کر فیبر نوری بصورت رایگان در اختیار مخابرات منطقه و نیروی انتظامی قرار گرفت و جهت بهبود پوشش ارتباطی بازارچه علاوه بر فعال بودن رومینگ اپراتور همراه اول، سایت مخابراتی جدید نیز توسط اپراتور ایراتسل از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات احداث شده است.

بلوچ زهی تشریح کرد: بهینه سازی سایت های جاده ای همراه اول جهت کاهش حداکثری قطعی ها، استقرار  BTS سیار توسط اپراتور همراه اول در برخی نقاط فاقد ارتباط جاده ای، حضور نماینده شرکت ارتباطات زیرساخت استان برای رفع مشکل ها و توزیع سیم‌کارت مدت دار از جمله اقدامات این اداره کل در این حوزه محسوب می شود.

بنابه این گزارش، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در ویراستی اعلام کرد که در دو سال گذشته با اعتباری بیش از 1600 میلیارد تومان،‌ ضمن 1200 کیلومتر فیبرکشی، بیش از 770 روستای جدید در استان سیستان و بلوچستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده است.

به گفته وی تا پایان امسال ضمن اتصال همه روستاهای بالای بیست خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها نیز در این استان آغاز می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-09-18 08:27

افزودن دیدگاه جدید