کد مطلب: 

284574

۹۶ روستا در هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان گفت: طبق آخرین آمار، طی دو ساله فعالیت دولت سیزدهم، ۹۶ روستا با بیش از ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در نقاط مختلف این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
۹۶ روستا در هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش سیتنا، احد قویدل روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از سال گذشته تاکنون ۷۲ سایت مخابراتی در هرمزگان احداث یا ارتقا پیدا کرده است که برای اجرای این طرح دو هزار و ۷۰ میلیارد ریال توسط وزارت ارتباطات سرمایه‌گذاری شده است.

وی در خصوص اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در هرمزگان نیز اظهار کرد: در واقع هم اکنون این طرح در ۹ شهر شهرستان تفاهم نامه‌های اجرایی آن بین شهرداری‌های مربوطه و مجری پروژه منعقد شده است و در دو شهر کیش و بندرچارک نیز پوشش شبکه به صورت ۱۰۰ درصد ایجاد شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان اظهار کرد: در شهرهای بندرکنگ، بندرلنگه و میناب نیز عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها آغازشده و برنامه زمانبدی اجرای پروژه در دو مرحله که مرحله نخست اجرای شبکه کابل مرکزی و مرحله دو اتصال خانوارها به شبکه کابل مرکزی است تا پایان سال ۱۴۰۳ درنظرگرفته شده اند.

قویدل یادآورشد: در شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان نیز که از اهمیت بالایی برخوردار است، بزودی عملیات اجرایی پروژه یادشده آغاز می‌شود، پیمانکار مربوطه تعیین شده، تجهیز کارگاه صورت گرفته و در مرحله اخذ استعلام از دستگاه اجرایی توسط شهرداری است.

وی ادامه داد: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند نیز درقانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تسریع شده و دستگاه های اجرایی که در ستاد تهران هستند به این پنجره متصل شدند و در تلاشیم که دستگاه‌های تخصصی و بومی استان نیز به این پنجره متصل شوند.

این مسوول ابراز کرد: البته هم اکنون دانشگاه هرمزگان و شهرداری بندرعباس به این پنجره متصل شده‌اند و می‌توانند خدمات خود را روی این بستر به مردم استان هرمزگان به صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه دهند.

قویدل خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز در واقع اقدامات خوبی در استان هرمزگان برنامه‌ریزی و آغاز شده است و در این راستا کارگروه اقتصاد دیجیتال به ریاست معاون استاندار در حال برگزاری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-30 14:58

افزودن دیدگاه جدید