کد مطلب: 

284527

وزیر ارتباطات: برای هوشمندسازی ارتباطات به نسل پنجم صنعت نیاز داریم

وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات گفت: برای هوشمندسازی ارتباطات نیازمند نسل پنجم صنعت هستیم و فناوری‌های نسل پنجم توسط اینترنت فیبری رقم می‌خورد؛ زیرساخت تحول در همه استان‌ها باید فراهم شود چراکه توسعه ساخت فناوری نسل پنجم الگوی خوبی برای واحدهای صنعتی است.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع‌پور در جشن احیای ۹۲ واحد صنعتی استان قزوین که امروز هفتم شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وعده‌های دولت سیزدهم این است که رونق به صنعت بازگردانده شود، ما در گذشته صاحب صنایع بسیار بزرگی بودیم که متأسفانه برخی از  آنان دچار آسیب شدند و لازم است که به این حوزه توجه جدی صورت گیرد.

وی افزود: شرکت کنتورسازی قدمت ۵۵ ساله دارد و جزو تأمین‌کنندگان اصلی است و با این میزان شتابی که دارد باید به یکی از  قطب‌های تولید کننده کنتور تبدیل شود و امیدواریم که کنتورسازی بتواند تا پایان دولت به اهدافی که دارد برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اگر بتوانیم محصول صنعتی را صادر کنیم آن صنعت را تضمین کرده‌ایم، بیان کرد: امیدواریم که رونق به تولید بازگردد و امروز از اینکه شاهد تحقق قول‌های دولت درباره احیای واحدهای راکد هستیم بسیار خرسندیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم در کشور هیچ واحد تعطیل و راکد وجود نداشته باشد و گره‌های بزرگ باز شود؛ تولید بر مبنای صاردرات تنها موردی است که می‌تواند کشور را از وضعیت فعلی نجات دهد.

زارع‌پور گفت: در استان قزوین اپراتورهای شاتل و ایرانسل برای توسعه فیبرنوری در حال انجام اقداماتی هستند، سرعت نزدیک به ۹۰۰ مگابیت در دانلود و آپلود می‌تواند در این استان تحول ایجاد کند و خوشبختانه امروز توسعه این پروژه ملی در استان قزوین آغاز شد.

وی بیان کرد: برای هوشمندسازی ارتباطات نیازمند نسل پنجم صنعت هستیم فناوری‌های نسل پنجم توسط اینترنت فیبری رقم می‌خورد؛ زیرساخت تحول در همه استان‌ها باید فراهم شود چراکه توسعه ساخت فناوری نسل پنجم الگوی خوبی برای واحدهای صنعتی است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: هوشمندسازی در حوزه صنعت موضوع مهمی است که توجه به آن بهره‌وری را ارتقا خواهد داد و منجر به افزایش تولید و کیفیت خواهد شد.

۲۲ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند احراز هویت شدند

وی، گفت: شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از برنامه های راهبردی وزارت ارتباطات در حال انجام است و از ۵۳ تکلیف در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مشخص شده که بیشتر این تکالیف بر عهده  وزارت ارتباطات است.

زارع پور درباره پروژه فیبرنوری تصریح کرد: این پروژه باید در تمام خیابان ها و کوچه های شهرهای کشور انجام شود و تاکنون نیز هفت اپراتور مشخص شده اند که  شهرهای مختلف در حال کار هستند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه این پروژه از معدود پروژه هایی است که به صورت کاملا شفاف از طریق سامانه iranfttx.ir در معرض نظارت و قضاوت عمومی است خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه و نیم میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و در صورت ارائه درخواست توسط ساختمانهای تحت پوشش،  اپراتور متعهد است ظرف یک ماه این سرویس را که سرعت آن تا 900 مگابیت بر ثانیه هم هست برای متقاضیان فراهم کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اگر کشاورزی و صنعت بخواهد متحول و هوشمند شود زیر ساخت آن همین شبکه فیبرنوری است، گفت: ما در وزارت ارتباطات منابع و زیرساختهای لازم برای اجرای این پروژه را تامین کردیم و از نظر حقوقی تمام زیرساخت ها برای انجام آن آماده است و فقط نیاز به همکاری و همراهی مسئولین محلی و مدیریت شهری با اپراتور ها برای انجام کار است.

وی در ادامه درباره پنجره واحد خدمات دولت هوشمند اعلام کرد: ۲۲ میلیون نفر در درگاه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند احراز هویت شده اند و این آمار روز به روز هم بیشتر می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-29 14:54

افزودن دیدگاه جدید