کد مطلب: 

284409

افتتاح اولین صرافی ارزهای دیجیتال در اندونزی

وزارت تجارت اندونزی و سازمان تنظیم مقررات معاملات آتی کالا اولین صرافی ارز دیجیتال در اندونزی را به عنوان بخشی از تلاش برای ارائه تضمین امنیتی به سرمایه گذاران دارایی‌های کریپتو راه اندازی کردند.
افتتاح اولین صرافی ارزهای دیجیتال در اندونزی

به گزارش سیتنا، وزارت تجارت اندونزی و سازمان تنظیم مقررات معاملات آتی کالا ، Crypto Assets Futures Exchange اولین صرافی ارز دیجیتال در اندونزی را به عنوان بخشی از تلاش برای ارائه تضمین امنیتی به سرمایه گذاران دارایی‌های کریپتو راه اندازی کردند.

اندونزی صرافی ملی ارزهای دیجیتال خود را در ژوئیه 2023 راه اندازی کرده است که اولین ابتکار عملی از این دست در سطح جهانی است. سازمان تنظیم مقررات معاملات آتی کالا (Bappebti)، خاطر نشان می سازد؛ هدف، ایجاد یک اکوسیستم تجاری شفاف و قوی برای دارایی‌های دیجیتال و افزایش نظارت بر این طبقه دارایی به سرعت در حال رشد است.

زولکیفلی حسن، وزیر بازرگانی اندونزی، طی سخنانی در مراسم افتتاح صرافی ارز دیجیتال (کریپتو)، گفت که راه اندازی این صرافی نشان دهنده تعهد دولت اندونزی به ارائه اطمینان کسب و کار و ایجاد یک اکوسیستم تجارت دارایی ارزهای دیجیتال منصفانه است.

وی گفت که صرافی تازه راه‌اندازی شده مقررات روشنی را برای محافظت از مردم به عنوان مصرف‌کننده ارائه می‌کند و به آنها احساس امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال می‌دهد که می‌تواند به اقتصاد و تجارت کشور کمک کند.

در همین حال، دیدید نوردیاتموکو، رئیس سازمان تنظیم مقررات معاملات آتی کالا، گفت که در پنج سال گذشته، اندونزی پیشرفت قابل توجهی را در فعالیت‌های تجارت دارایی‌های کریپتو تجربه کرده است. تا ماه ژوئن 2023، تعداد افرادی که در اندونزی روی دارایی‌های کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کنند به 17.54 میلیون نفر یا به طور متوسط 490هزار نفر در ماه رسیده است. این روند علاقه فزاینده مردم به سرمایه گذاری در دارایی‌های رمزنگاری را نشان می دهد.

نوردیاتموکو گفت: مهمترین جنبه مبادلات رمزنگاری دارایی، محافظت از سهامداران است و از بازیگران تجارت کریپتو می‌خواهد تا صنعت کریپتو را با رعایت مقررات و قوانین حاکم اداره کنند.

در مراسم افتتاح صرافی ارز دیجیتال در جاکارتا ؛ سازمان تنظیم مقررات معاملات آتی کالا یا CFX، اعلام کرد که ۲۳ معامله‌گر احتمالی در صرافی ارز دیجیتال ثبت‌نام کرده‌اند. سوبانی، رئیس CFX، در این مراسم گفت: «باید یک خبر غیر منتظره را اعلام کنم که 23 معامله‌گر از 30 معامله‌گر احتمالی دارایی‌های کریپتو ثبت شده‌اند».

23 معامله‌گر ارز دیجیتال شامل Ajaib Kripto، Triv، Nanovest، Naga Exchange، Bitwewe، DEX، REKU، Pintu، Cyra، Galad Exchange هستند. و همچنین Gudang Kripto، NVX، KMK، INDODAX، Pluang، Vonix، Zipmex، Luno، Mobee، Upbit، Tokocrypto، Stockbit Crypto، و MAX.

سازمان تنظیم مقررات معاملات آتی کالا ، علاوه بر افتتاح صرافی ارزهای دیجیتال، اتاق تسویه معاملات آتی به همراه بورس ایجاد کرده است. این پلتفرم که توسط تنظیم‌کننده‌های محلی نظارت می‌شود، تنها فضایی در کشور خواهد بود که در آن تبادل قانونی دارایی‌های دیجیتال مجاز است. اتاق پایاپای بین خریدار و فروشنده واسطه می‌شود و اطمینان می دهد که معامله به خوبی انجام می‌شود.

راه اندازی صرافی ارزهای دیجیتال که برای پایان سال 2022 برنامه ریزی شده بود، به دلیل روند بررسی شرکت کنندگان بالقوه مبادله تا ژوئن 2023 به تعویق افتاد. در آن زمان، زولکیفلی حسن، وزیر تجارت کشور اعلام کرد که تمامی صرافی‌های فعال ارز دیجیتال با ثبت ملی می‌توانند به این صرافی بپیوندند.

بر اساس داده‌های سازمان تنظیم مقررات معاملات آتی کالا، این کشور همچنان یک بازار جذاب برای صنعت کریپتو است. در سال 2021، تقریباً 4 درصد از جمعیت کشور یا کمی‌کمتر از 11 میلیون نفر، در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده بودند.

اندونزی با راه اندازی اولین صرافی ملی ارزهای دیجیتال در جهان، با هدف پرورش یک اکوسیستم تجارت امن و منصفانه، برای تبدیل شدن به یک بازیگر برجسته در بازار ارزهای دیجیتال قدم برمی دارد.

علیرغم خطرات ذاتی ارزهای دیجیتال، این حرکت تضمین حقوقی، حفاظت از سرمایه گذار و افزایش درآمد بالقوه را برای دولت از طریق مالیات تراکنش های رمزنگاری امکان پذیر می‌کند.

همانطور که انقلاب دیجیتال در حال وقوع است، اندونزی در جایگاه پیشتاز ایستاده و آماده است تا از فرصت‌های نوظهور عصر کریپتو استفاده کند. این کشور به طور فعال در حال بررسی پتانسیل‌های دگرگون‌کننده ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین است، با هدف استفاده از این شگفتی‌های دیجیتالی برای تقویت اقتصاد، ترویج شفافیت و پرورش فراگیر. با این حال، برای استفاده مؤثر از این مزایا، اندونزی بر اهمیت همکاری جهانی در ایجاد و پایبندی به استانداردهای بین‌المللی ارزهای دیجیتال تأکید می‌کند.

دولت در حال ایجاد سه نهاد جدید برای اطمینان از موفقیت پروژه است. PT Bursa Komoditi Nusantara به عنوان یک صرافی آتی دارایی‌های رمزنگاری شده، PT Kliring Berjangka Indonesia به عنوان یک مرکز تسویه معاملات آتی فعالیت خواهد کرد، و PT Tennet Depository اندونزی بر ذخیره دارایی‌های کریپتو نظارت خواهد کرد. این رویکرد ساختاریافته، علی‌رغم محدودیت‌هایی که در استفاده از ارزهای دیجیتال برای خرید کالاها و خدمات وجود دارد، نشان‌دهنده تعهد دولت به تسهیل اطمینان قانونی، شیوه‌های تجارت منصفانه و حمایت عمومی است.

تعداد اندونزیایی‌هایی که روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، در بحبوحه قرنطینه‌های ناشی از همه‌گیری افزایش یافته است. تا به امروز، نزدیک به 17.54 میلیون اندونزیایی در ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کرده اند، که اهمیت روزافزون یک پلت فرم معاملاتی تنظیم شده و امن را برجسته می‌کند. با این حال، رئیس سازمان تنظیم مقررات معاملات آتی کالا ، دیدید نوردیاتموکو، در مورد نوسانات و خطرات مرتبط با این دارایی‌های دیجیتال هشدار می‌دهد و بر نیاز به آموزش عمومی در مورد پاداش‌های بالقوه و مشکلات سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری تاکید می‌کند.

این صرافی تازه تاسیس دارای شرکت‌های معتبر ارز دیجیتال موجود در اندونزی به عنوان معامله‌گران خواهد بود، از جمله غول‌های صنعتی مانند Binance، Ripple، Ethereum، Tether و Bitcoin.

اندونزی برای تقویت محیط نظارتی خود تغییرات نظارتی جدیدی را اعمال کرده است. کسب‌وکارها اکنون باید مجوز ارائه‌دهنده مبادلات رمزنگاری (CEP) را تضمین کنند، که نیازمند رعایت چندین معیار، از جمله حفظ حداقل سرمایه پرداخت شده 100 میلیارد روپیه (6.6 میلیون دلار آمریکا) و استخدام حداقل یک متخصص امنیت سیستم‌های اطلاعاتی معتبر است.

بخش فین تک (فن آوری مالی) اندونزی برای رشد و سرمایه گذاری خارجی آماده است. علیرغم چشم انداز پر رونق فین تک در حال حاضر ، بخش قابل توجهی از نیروی کار و شرکت های کوچک و متوسط اندونزی در بخش غیررسمی فعالیت می‌کنند و دسترسی محدودی به تامین مالی متعارف دارند. این شکاف فرصتی را برای شرکت‌های فین‌تک خارجی فراهم می‌کند تا با مدل‌های نوآورانه متناسب با نیازهای ۴۷ میلیون فرد بزرگسال فاقد بانک و ۹۲ میلیون بزرگسال بدون بانک در اندونزی وارد عمل شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-27 07:39

افزودن دیدگاه جدید