کدخبر :284388 پرینت
04 شهریور 1402 - 13:02

مایکروسافت: گروه هکری در چین، تایوان را هدف حمله سایبری قرار داد

بر اساس گزارش شرکت مایکروسافت، گروهی از هکرها به نام فلاکس تایفون که در چین مستقر هستند، با هدف جاسوسی به ده‌ها سازمان دولتی و شرکت‌های کلیدی تایوان حمله سایبری کردند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، طبق اعلام «مایکروسافت»، گروهی از هکرهای چینی، با هدف جاسوسی به ده‌ها سازمان دولتی و شرکت‌های کلیدی تایوان حمله سایبری کردند.

مایکروسافت با تاکید بر استقرار این گروه هکری در چین گفت: «گروه فلاکس تایفون از اواسط سال 2021 فعال است و سازمان‌های دولتی و آموزشی، شرکت‌های استراتژیک همچنین سازمان‌های فناوری اطلاعات در تایوان را هدف قرار داده است.»

تایپه، پکن را به جاسوسی از طریق حملات سایبری به نهادهای دولتی کشورش متهم می‌کند. چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و اصرار به بازگرداندن آن دارد.

عملیات کشف‌شده توسط مایکروسافت نشان‌دهنده هدف هکرها برای «جاسوسی و حفظ دسترسی به داده‌های طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها تا حداکثر بازه زمانی ممکن» است.

این شرکت اطلاعاتی و نرم افزاری آمریکایی به دیگر «قربانیان» گروه «فلاکس تایفون» اشاره کرد، و اطلاع داد: «نه تنها تایوان، بلکه کشورهایی در آسیای جنوب شرقی، آمریکای شمالی و آفریقا نیز هدف حمله این گروه هکری قرار گرفتند.»

مایکروسافت در ماه ژوئیه گزارش داد، هکرهایی که به دنبال اطلاعات امنیتی بودند، ایمیل برخی از سازمان‌های دولتی ایالات متحده را هک کرده‌اند.

همزمان، روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که ایمیل وزارت خارجه نیز هک شده است.

این حمله به گروه «Storm-0558» نسبت داده شد که در «جاسوسی و سرقت اطلاعات» تخصص دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.