کد مطلب: 

283499

گوگل مپ با قابلیت جدید خود، به کاهش گرمای جهان کمک می‌کند

شرکت گوگل مدعی شد با قابلیتی که در سال ۲۰۲۱ به گوگل مپ اضافه کرد توانسته از ورود بیش از ۱.۲ میلیون تن دی‌اکسید کربن به جو جلوگیری کند.
گوگل مپ با قابلیت جدید خود، به کاهش گرمای جهان کمک می‌کند

به گزارش سیتنا، به ادعای گوگل این قابلیت علاوه بر پیشنهاد کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن راننده به مقصد، مسیری که به کمترین میزان آلایندگی در هوا منتهی می‌شود را نیز پیشنهاد می‌دهد.

گوگل گفت: این قابلیت در طی دو سال گذشته از ورود بیش از ۱.۲ میلیون تن دی‌اکسیدکربن به هوا جلوگیری کرده است. این میزان از کاهش آلاینده‌ها معادل حذف یا جلوگیری از تردد بیش از ۲۵۰ هزار خودروی درون‌سوز آلاینده در طول یک سال در سطح شهر است.

این قابلیت گوگل مپ که ابتدا در آمریکا راه‌اندازی شد، اکنون در بیش از ۴۰ کشور اروپایی، کانادا و مصر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر کمک‌هایی که این نرم‌افزار به راننده می‌کند، پیشنهاد بهترین مسیر برای مصرف کمتر سوخت است.

همچنین راننده برای عملکرد بهتر نرم‌افزار در جهت پیشنهاد بهترین مسیر، این امکان را دارد که نوع سوخت ماشین خود را اعم از بنزین، دیزل، شارژی و برقی مشخص کند.

اگرچه گوگل از ورود ۱.۲ میلیون تن دی‌اکسیدکربن به هوا جلوگیری کرده، اما در برابر آمار ۱۰ میلیون تن دی‌اکسیدکربنی که به وسیله راهنمایی این اپلیکیشن وارد هوا شده بسیار ناچیز است.

گوگل در نظر دارد با ارتقا سطح نرم‌افزار گوگل مپ آمار آلایندگی خود را تا سال ۲۰۳۰ به نصف کاهش دهد. این در حالیست که رقم آلایندگی گوگل مپ در سال ۲۰۱۸، ۱۳.۶ میلیون تن دی‌اکسیدکربن گزارش شده است که در طول ۵ سال تنها ۳.۶ میلیون تن کاهش داشته و سرعت پیشرفت آن، بسیار ناچیز بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-08-03 13:50

افزودن دیدگاه جدید