کد مطلب: 

282175

افزایش سرعت دانلود و آپدیت بازی‌ها و کاهش پینگ برای گیمرهای ایرانی با رادار بازی

یکی از وعده‌های دولت سیزدهم بهبود سرعت اینترنت برای میلیون‌ها گیمر ایرانی بود که از سال گذشته و با همکاری بخش خصوصی (گیمرهای ایرانی)، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات زیرساخت، سایت و app رادار بازی طراحی و راه‌اندازی شد که باعث افزایش محسوس سرعت بازی‌ها شد. بررسی‌های سیتنا در این مدت نشان می‌دهد که استفاده از سایت و اپلیکیشن رادار بازی، علاوه بر افزایش قابل توجه سرعت دانلود و آپدیت بازی‌ها، باعث کاهش چشمگیر پینگ نیز شده است.
افزایش سرعت دانلود و آپدیت بازی‌ها و کاهش پینگ برای گیمرهای ایرانی با رادار بازی

به گزارش سیتنا، تیم رادار گیم جمعی از گیمرهای مختلف کشور هستند که با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف یافتن راه‌حل برای مشکلات دسترسی گیمرها، تصمیم گرفتند تا یک سرویس رایگان برای تمام کاربران ایجاد کنند تا بتوانند با رفع مشکلات گیمرهای کشور، شاهد رشد گیم و گیمرها باشند.

رادار گیم از چندین بخش تشکیل شده است که به شرح ذیل است:

۱. سایت رادار گیم با آدرس http://radar.game که در آن می توانید پینگ به برخی از بازی‌های مورد نظر را دریافت کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید و از کیفیت خدمات اپراتورها مطلع شوید.

۲. شبکه محتوای بازی‌ها (CDN)  به دلیل آنکه سرورهای محتوا همچون دانلود و آپدیت از گیم سرورها جدا هستند، توانستند با CDN محتوای بازی‌ها، مستقیما و از داخل کشور محتوای بازی‌ها را در اختیار کاربران قرار دهند تا دانلود، آپدیت و سرعت لود گیمرها سریع‌تر شود و در همین راستا روزانه بازی‌های پرطرفدار در حال اضافه‌شدن به رادار هستند.

۳. سرویس کاهش پینگ و رفع اختلال که در قالب یک اپلیکیشن موبایل و کامپیوتر است و کار سرویس‌های کاهش پینگ را کامل‌تر کرده و مسیریابی بهتر تا گیم سرورها را به صورت کاملا رایگان انجام می دهد.

۴. دی ان اس که برای بسیاری از گیمرها حیاتی است؛ مخصوصا کنسول بازها.

در سرویس رادار بازی، شما می توانید در پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز، اندروید و مک این سرویس پینگ را پیاده کنید تا سرعت دسترسی به بازی های لیست شده افزایش یابد.

محمد احسان خرامید، رییس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دی ماه سال گذشته اعلام کرد که یکی از وعده‌های دولت بهبود سرعت اینترنت برای میلیون‌ها گیمر ایرانی بود حالا خبر خوب این‌ که با همکاری بخش خصوصی (گیمرهای ایرانی)، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات زیرساخت، سایت و app رادار بازی http://radar.game طراحی شده که به طور محسوسی سرعت بازی را افزایش می‌دهد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم نیز اعلام کرده بود که استفاده از سایت و اپلیکیشن رادار بازی علاوه بر افزایش قابل توجه سرعت دانلود و آپدیت بازی‌ها، باعث کاهش چشمگیر پینگ نیز خواهد شد که در نتیجه تجربه‌ای دلچسب و لذت‌بخش از بازی‌های آنلاین را به کاربران ارائه خواهد کرد. این اتفاق از طریق انتقال CDN‌های این بازی ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان جوان کشورمان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که سرویس DNS رادارگیم که اولین سرویس اینترانت 10.10.10.10 کشور است و هدف این مجموعه راه اندازی یک مرجع گیمینگ در داخل کشور است که کمک بزرگی به گیمرهای داخلی می‌کند. تیم رادار بازی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تعداد زیادی از توسعه دهندگان در اقصی نقاط کشور همکاری می‌کند و استفاده از این سرویس به صورت رایگان است.

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.4 (258 رای)
سیتنا 1
2023-06-29 08:51

افزودن دیدگاه جدید