کد مطلب: 

281592

راه‌اندازی ‎سکوی اینترنتی خرید، فروش و اجاره مسکن توسط شرکت‌های دانش بنیان

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اتفاقات مهم که در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها صورت پذیرفته است، ایجاد یک بستر قانونی برای راه‌اندازی سکوی اینترنتی خرید، فروش و اجاره مسکن توسط شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد که ضمن کاهش هزینه معاملات مسکن، می‌تواند در ایجاد شفافیت این بازار کمک شایانی کند.
راه‌اندازی ‎سکوی اینترنتی خرید، فروش و اجاره مسکن توسط شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، علی خضریان در رشته توئیتی نوشت:

«در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری پیرامون طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، با اشاره به مبارزه با گران فروشی، کم فروشی و یا احتکار در سطح کالاهای مصرفی که سهم ناچیزی در سبد خانوار به خود اختصاص می‌دهند، موضوع خلأ جدی این اقدامات در امر مهمی چون بازار مسکن اشاره شد.

پس از تصویب قانون جهش تولید مسکن در مجلس، گام دوم مقابله با احتکار مسکن از طریق اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی است تا بتوان مسکن را از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل کرد. موضوعی که تلاش شده تا خلأهای قانونی آن در تکمیل سامانه املاک و اسکان برطرف شود.

در موضوع ساماندهی بازار مسکن لازم است تا بصورت جدی در موضوع مشاورین املاک اقدامات عملیاتی برای برخورد با کسانی که در این صنف اقدام تخلفاتی در این بازار می‌کنند، صورت پذیرد؛ که در طرح مصوب مجلس پیش بینی‌های خوبی از قبیل جرایم بازدارنده تا محرومیت‌های دائمی دیده شده است.

یکی از اتفاقات مهم در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها صورت پذیرفته است، ایجاد یک بستر قانونی برای راه اندازی سکوی اینترنتی خرید، فروش و اجاره مسکن توسط شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد که ضمن کاهش هزینه معاملات مسکن، می‌تواند در ایجاد شفافیت این بازار کمک شایانی کند.»

راه‌اندازی ‎سکوی اینترنتی خرید، فروش و اجاره مسکن توسط شرکت‌های دانش بنیان

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-06-14 15:11

افزودن دیدگاه جدید