کد مطلب: 

281543

ناسا برای جلوگیری از قطعی چند ماهه اینترنت در سراسر جهان در تلاش است

ناسا به عنوان بخشی از ماموریت خود به منظور جلوگیری از یک «آخرالزمان» احتمالی اینترنتی که می‌تواند مردم را برای ماه‌ها بدون دسترسی به اینترنت رها کند، فضاپیمایی را به فضا پرتاب کرده است.
ناسا

به گزارش سیتنا، بر اساس گزارشی که در روزنامه «Business Standard» منتشر شده، کاوشگر خورشیدی پارکر (PSP) آژانس فضایی آمریکا با حرکت در میان طوفان خورشیدی به دستاورد مهمی دست یافته است.

دانشمندان در مورد تأثیر بالقوه طوفان خورشیدی که احتمال وقوع آن در آینده هست و معمولاً به عنوان «آخرالزمان اینترنتی» نامیده می‌شود، هشدار داده‌اند که می‌تواند در دهه آینده جهان را درگیر کند.

طوفان خورشیدی متشکل از جریان پیوسته‌ای از ذرات باردار است که از جو بیرونی خورشید ساطع می‌شود.

کاوشگر خورشیدی پارکر با وجود شرایط بد گرمایی و تشعشعات شدید، سفر خود را به سطح خورشید نزدیک کرده است، جایی که طوفان خورشیدی تولید می‌شود و فضاپیما در جمع‌آوری اطلاعات حیاتی درباره عملکرد خورشید پشتکار داشته است.

پروفسور استوارت بل، از دانشگاه کالیفرنیا، بر اهمیت درک طوفان خورشیدی تأکید کرد، زیرا این طوفان اطلاعات زیادی را از خورشید به زمین منتقل می‌کند و این بر توانایی ما برای درک اینکه چگونه خورشید انرژی آزاد می‌کند و طوفان‌های ژئومغناطیسی را هدایت می‌کند، تأثیر می‌گذارد. این رویداد تهدیدی جدی برای شبکه‌های ارتباطی ما به شمار می‌رود.

آلودگی هوای ناشی از ترافیک می‌تواند باعث بیماری آلزایمر شود و مطالعات اخیر نشان می‌دهد که طوفان‌های خورشیدی نیز می‌توانند آسیب‌های متفاوتی ایجاد کنند.

 چنین رویدادی باعث می‌شود مردم برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها دسترسی به اینترنت را از دست بدهند و ماهواره‌ها و خطوط برق را بی‌فایده کند.

به موازات آن، ناسا کمپین جدیدی را راه‌اندازی کرد که به عموم مردم اجازه می‌دهد نام خود را بر روی یک تراشه کوچک چاپ کنند، تراشه‌ای که بر روی فضاپیمای Europa Clipper این آژانس که در سال ۲۰۲۴ به سمت مشتری خواهد رفت، نصب خواهد شد.

هدف این کمپین جلب علاقه عمومی به مشارکت آن‌ها در پروژه‌های فضایی و تشویق جوانان به مطالعه و نوآوری در زمینه فضا است.

این ماموریت فضایی در چارچوب تلاش‌های ناسا برای درک پدیده‌های فیزیکی در فضا و توسعه فناوری‌های جدید برای محافظت از زمین در برابر اثرات مضر رویدادهای مختلف نجومی از جمله طوفان‌های خورشیدی، سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها انجام می‌شود. 

فضا حوزه مهمی از تحقیقات علمی و نوآوری‌های فناورانه است و چالش بزرگی را برای بشریت در جهت کشف و درک آن نشان می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-06-13 14:12

افزودن دیدگاه جدید