کد مطلب: 

281351

راه‌اندازی کانال‌های ارتباط عمومی در واتس‌اپ با قابلیت بالای حفظ حریم خصوصی

واتس‌اپ از معرفی «کانال‌هایی» خبر داد که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد به صورت عمومی با تعداد زیادی مشترک ارتباط برقرار کنند. این قابلیت در کنار حفظ حریم خصوصی کاربران، کانال‌های این پیام‌رسان را به پیام‌رسان عمومی امن تبدیل می‌کند.
راه‌اندازی کانال‌های ارتباط عمومی در واتس‌اپ با قابلیت بالای حفظ حریم خصوصی

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، قرار است تا این ویژگی جدید ابتدا در سنگاپور و کلمبیا مورد آزمایش قرار گیرد و سپس در کشورهای دیگر عرضه خواهد شد.

کاربران می توانند کانال‌های مورد علاقه خود را در تب جدیدی به نام به‌روزرسانی‌ها (Updates) ببینند. این قابلیت برای استفاده از سوی نهادهایی مانند سازمان‌های غیردولتی، مؤسسات تحقیقاتی پزشکی و نهادهای راستی‌آزمایی می‌تواند مفید باشد.

مدیران کانال‌ها می توانند متن، عکس، ویدئو، استیکر و نظرسنجی را در این کانال‌ها ارسال کنند. اما این مکالمات یک طرفه هستند و کاربران نمی توانند به آن پیام‌ها پاسخ دهند. همچنین مدیران کانال‌ها نمی‌توانند مشترک اضافه کنند و کاربران می توانند از طریق لینک‌های دعوت به این کانال‌ها بپیوندند.

واتساپ همچنین در حال ساخت قابلیتی برای یافتن کانال‌های مختلف درحوزه‌های سرگرمی، ورزشی و سازمان‌ها است. هچنین قرار است تا ابزارهایی در اختیار مدیران کانال‌ها قرار گیرد تا بتوانند قابلیت کشف کانال‌های خود را غیرفعال کنند.

از جنبه‌ امنیت و حریم خصوصی، مشترکین شماره تلفن افراد دیگر را در داخل کانال‌ها نمی‌بینند و محتوای ارسال شده نیز پس از ۳۰ روز ناپدید می‌شود.

متا می‌گوید: «کانال‌های واتس‌اپ قصد دارند به امن‌ترین پیام‌رسان عمومی موجود تبدیل شوند.»

این شرکت در ادامه افزود: «از آنجایی که هدف کانال‌ها دستیابی به مخاطبان زیادی است، این کانال‌ها به طور پیش فرض همچون مکالمات خصوصی رمزگذاری نخواهند شد.» با این وجود متا قصد دارد در موارد خاص، برای انجمن‌های غیرانتفاعی یا بهداشتی، رمزگذاری سرتاسری را ارائه دهد. این نوع رمزگذاری تضمین می‌کند که پیام‌ها فقط توسط فرستنده و گیرنده قابل خواندن است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-06-08 22:34

افزودن دیدگاه جدید