کدخبر :281153 پرینت
11 خرداد 1402 - 11:04

رستگار در گفت‌وگو با سیتنا: با دریافت نظرات ذی‌نفعان، نسخه نهایی اصلاح قراردادهای یک‌طرفه از اول تیرماه ملاک عمل قرار می‌گیرد

دبیر و نائب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: مدل تعیین شده برای اصلاح قراردادهای یک‌طرفه، اخیرا توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات برای اخذ نظر نهایی سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورها، ارسال و درخواست شده است تا نظراتشان را تا بیستم خردادماه اعلام نمایند و مقرر است تا پایان خردادماه نسخه نهایی برای اصلاح قراردادها ابلاغ و از اول تیرماه سال جاری ملاک عمل قرار گیرد.

متن خبر

فرامرز رستگار، دبیر و نائب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا و در پاسخ به گفت‌وگوی اخیر سیتنا با دکتر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که درخواست کرده بود مصادیق قراردادهای یک‌طرفه برای ایشان ارسال شود تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد، گفت: «سندیکای صنعت مخابرات ایران، پیش‌تر موارد مهم برای دوطرفه شدن قراردادها و کاهش ریسک تولیدکنندگان را استخراج و به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعکس نموده است».

وی ادامه داد: «متعاقب آن، مدل قراردادهای جاری مابین شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و همچنین اپراتورهای بزرگ با شرکت‌های تولیدی و خدمات فنی مهندسی بررسی و اصلاحات لازم پیشنهاد شد».

رستگار ادامه داد: «مدل تعیین شده برای اصلاح قراردادها اخیرا توسط معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات برای اخذ نظر نهایی سازمانها/شرکت‌های تابعه و اپراتورها، ارسال و خواسته شده که نظرات خود را تا بیستم خردادماه اعلام نمایند و قرار است تا پایان خردادماه نسخه نهایی برای اصلاح قراردادها ابلاغ و از اول تیرماه سال جاری ملاک عمل قرار گیرد».

رستگار خاطرنشان کرد: «البته ضروری است تا مدتی، نظارت دقیق بر اعمال صحیح تغییرات در قراردادهای جاری توسط تشکل‌ها و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات انجام پذیرد. همچنین برای تعدیل قیمت در قراردادهای جاری با نهاد ریاست جمهوری، مکاتبه و از آن طریق موضوع به سازمان برنامه و بودجه ارجاع گردیده که لازم به پیگیری تا رسیدن به نتیجه نهایی است».

وی در پایان تاکید کرد: «البته ضروری است سایر دستگاه های اجرایی کشور نیز اقدام مشابهی انجام دهند، زیرا صنعت فاوا با سایر مجریان نیز در ارتباط است».

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.