کد مطلب: 

281092

فعالیت نیمی از ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی خارجی

گزارش سالیانه دیتاک پیرامون رفتار کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که علیرغم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی، تا پایان سال ۱۴۰۱ بین ۴۲ تا ۴۶ میلیون کاربر ایرانی از اینستاگرام استفاده کرده اند، کاربران ایرانی تلگرام نیز بین ۵۸ تا ۶۱ میلیون نفر بوده است و حدود چهار میلیون کاربر ایرانی هم در توییتر فعال بوده اند؛ به عبارتی همچنان ۵۴ درصد از مردم کشورمان در شبکه‌های اجتماعی مختلف خارجی عضو و فعال هستند.
فعالیت نیمی از ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی خارجی

به گزارش سیتنا، گزارش سالیانه دیتاک پیرامون رفتار کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که علیرغم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی در ایران، تا پایان سال ۱۴۰۱ بین ۴۲ تا ۴۶ میلیون کاربر ایرانی از اینستاگرام استفاده کرده اند، کاربران ایرانی تلگرام نیز بین ۵۸ تا ۶۱ میلیون نفر بوده است و حدود چهار میلیون کاربر ایرانی هم در توییتر فعال بوده اند؛ به عبارتی همچنان ۵۴ درصد از مردم کشورمان در شبکه‌های اجتماعی مختلف خارجی عضو و فعال هستند.

فعالیت نیمی از ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی خارجی

یافته‌های دیتاک نشان می‌دهد در سال گذشته از ۶ میلیون اکانت پابلیک ایرانی در اینستاگرام ۴۵۰ میلیون پست منتشر شده و کاربران ایرانی در هر ثانیه بیش از ۲۵ هزار بار پست‌های اینستاگرام را می‌بینند.

سال گذشته، ایرانی‌ها در هر ثانیه حدوداً ۲۳۳ توییت منتشر کرده‌اند و ۹۵ درصد از مجموع توییت‌ها، ری‌توییت و تنها پنج درصدشان توییت دست اول بوده است.

فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام، واتس‌اپ، وی‌چت، تیک‌تاک، تلگرام، اسنپ‌چت، توییتر و پینترست محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان هستند و بیشترین تعداد کاربر را دارند اما همه این ۱۰ شبکه پُرکاربر جهان در ایران فیلتر هستند.

دیتاک شرکتی دانش‌بنیان و مبتنی بر تکنولوژی معرفی شده است که انتشار گزارش‌های تحلیلی از جمله محصولات آن است.

پیوستاندازه
PDF icon گزارش شبکه های اجتماعی خارجی7.25 مگابایت

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-05-30 20:02

افزودن دیدگاه جدید