کد مطلب: 

281073

آشنایی با بروکر با سابقه آلپاری

بروکر آلپاری یکی از مشهورترین بروکر‌های دنیا است که بیشتر معامله گران فارکس و به ویژه ایرانیان از آن جهت انجام معاملات خود در بازار فارکس استفاده می‌کنند.
آشنایی با بروکر با سابقه آلپاری

گزارش آگهی/ بروکر آلپاری از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را در کشور روسیه آغاز کرد. در ادامه‌ی این مقاله بیشتر با این کارگزاری فارکس آشنا خواهیم شد.

معرفی آلپاری

آلپاری از زمان شروع فعالیت خود در ۲۵ سال پیش تاکنون در حال ارائه‌ی خدمات مربوط به جفت ارز‌ها و CFD‌ها بوده و در حال حاضر امکان خرید و فروش بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی اعم از شاخص‌ها، جفت ارز ها، سهام، ارز‌های دیجیتال و غیره در آن وجود دارد.

روگوله‌ی اصلی این شرکت FSASVG, FINCOM بوده و رگوله برای ایرانیان نیز FSASVG است. حداقل مبلغ واریزی در این بروکر ۱ دلار بوده و حداکثر لوریج قابل عرضه در آن ۱:۳۰۰۰ است. آلپاری را می‌توان بر روی پلتفرم‌های MT4, MT5, و Webtrader اجرا کرد و پشتیبانی از زبان فارسی نیز از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌آید.

کاربران می‌توانند تراکنش‌های واریز و برداشت خود را از طریق ریالی، پرفکت‌مانی، بیت کوین، تتر و سایر رمز ارزها انجام دهند. از دیگر مزایای این بروکر می‌توان به داشتن حساب اسلامی و قابلیت کپی تریدینگ اشاره کرد.

تاریخچه‌ی آلپاری

کارگزاری آلپاری دوران بسیار پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است؛ به طوری که زمانی به عنوان یکی از معتبر‌ترین بروکر‌های دنیا با داشتن رگولاتوری از طرف بسیاری از نهاد‌های معتبر جهانی شناخته می‌شد اما پس از بحران فرانک سوئیس با ورشکستگی یکی از بزرگترین شعب خود در انگلستان مواجه گردید که با تدبیر آندری شین شرکت FXTM را بنیان‌گذاری کرده و با گذر از آن واقعه دوباره مسیر رشد و گسترش خود را در پیش گرفت و در حال حاضر نیز یکی از معتبرترین بروکر‌های دنیا است.

مشکلات ایرانیان جهت ورود به سایت آلپاری

ایرانیان در گذشته برای ورود به آلپاری هیچ مشکلی نداشتند اما با بروز مشکلات اینترنت و برخی شرایط تحریم در حال حاضر ایرانیان بایستی از طریق VPN و با تغییر IP وارد سایت شوند. در همین زمینه این کارگزاری راهکارهایی را جهت رفع مشکلات پیش رو جهت ورود به سایت ارائه کرده است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • به کارگیری اینترنت پر سرعت خانگی
  • انتخاب اکسس پوینت با پینگ پایین در متاتریدر
  • ورود به سایت از طریق VPN فعال
  • به کارگیری شماره کابین جهت ورود و تغییر رمز از پیش مشخص شده برای کابین

انواع حساب بروکر آلپاری

یکی از فاکتور‌هایی که حق انتخاب بیشتری را در اختیار گروه‌های مختلف کاربران می‌توانند قرار دهند، وجود حساب‌های متنوع است که در این زمینه بروکر آلپاری ۶ نوع حساب گوناگون را برای کاربران برنامه ریزی کرده است. در ادامه با حساب‌های ارائه‌ی شده توسط این کارگزاری آشنا خواهید شد.

حساب استاندارد (Standard MT4)

این نوع حساب بسیار مناسب افراد تازه کار بوده که می‌توانند با حداقل ۲۰ دلار وارد آن شده و بدون نیاز به پرداخت کمیسیون هنگام واریز با حداکثر لوریج ۱:۱۰۰۰ اقدام به معامله کنند. این نوع حساب قابل اجرا بر روی پلتفرم MT4 است. در این نوع حساب میزان Stop Out، ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

حساب استاندارد (Standard MT5)

این نوع حساب بسیار شبیه به حساب استاندارد قبلی است و با این تفاوت که حداقل میزان دیپوزیت در این حساب ۱۰۰ است. و همچنین علاوه بر روش اجرای معامله‌ی Instant Execution دارای روش Market Execution نیز می‌باشد. از طرف دیگر در تعداد سفارشات باز، حجم هر سفارش و تعداد سفارشات معلق نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

حساب‌های ECN

بهترین گزینه برای افراد حرفه حساب‌های ECN هستند که خود آن‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند. هر سه نوع این حساب‌ها دارای حداکثر لوریج ۱:۳۰۰۰ بوده و میزان اسپرد در آن‌ها از ۰.۴ پیپ شروع می‌شود.

حساب‌های ECN MT4

حداقل میزان دیپوزیت در این نوع حساب‌ها مبلغ ۳۰۰دلار بوده و کاربران از پرداخت کمیسیون واریز معاف هستند.

ECN MT5 و Pro ECN MT4

در این دو نوع حساب حداقل میزان ورودی ۵۰۰ دلار بوده و به ازای هر لات معامله حداقل مبلغ ۱.۶ دلار کمیسیون دریافت می‌شود.

حساب nano. mt4

در این نوع حساب با ۱ دلار ورودی می‌توان کار را شروع کرد اما اسپرد در آن از ۱.۷ پیپ شروع شده و حداکثر لوریج قابل اجرا ۱:۵۰۰ است. این حساب شامل کمیسیون نبوده و استاپ اوت آن ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

آشنایی با بروکر با سابقه آلپاری

آیا آلپاری ویژگی ریبت یا بازپرداخت کارمزد دارد؟

بله در این کارگزاری می‌توان بخشی از کارمزد پرداختی را به صورت ماهیانه دریافت کرد.

چرا آلپاری دارای آدرس سایت‌های مختلف است؟

دلیل این امر بسیار مشخص است؛ زیرا شرکت‌های بزرگی مانند آلپاری که دارای چندین شعبه هستند معمولا دارای چندین آدرس سایت هستند. بنابراین آلپاری نیز شامل دو شعبه است که اولی آلپاری لیمیتد نام داشته و سایت‌های alpari. com و alpariforex. org مربوط به ان هستند. از طرف دیگر شعبه‌ی Alpari international نیز دارای وب سایت alpari. org است.

سطح اعتبار آلپاری

همانطور که در قبل اشاره شد بروکر آلپاری دارای سابقه ۲۵ساله بوده که نشان از اعتبار بالای این بروکر است. اما متاسفانه به لحاظ مجوز قانونی این بروکر هیچگونه مدرکی نداشته و تنها دارای مدارک ثبت شرکت آلپاری لیمیتد در سنت وینسنت و FINACOM است.

با این حال هیچکدام از این نهاد‌ها نقش نظارتی بر فارکس نداشته و به عنوان یک مجوز معتبر جهانی در دنیا شناخته نمی‌شوند. اما نکته قابل ذکر آن است که در حال حاضر Alpari international که مخصوص کاربران بین المللی و به ویژه ایرانیان است در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار کاربر ایرانی فعال را شامل می‌شود.

بونوس بروکر آلپاری

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بروکر آلپاری بخش اهدا بونوس و پاداش است که کاربران پس از رسیدن به مرحله‌ی کاربران وفادار می‌توانند از کش بک و ریبیت آن استفاده کنند.

کپی تریدینگ در بروکر آلپاری

کپی تریدینگ یا حساب پم (PAMM) در بروکر آلپاری یکی دیگر از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود که از طریق آن کاربران تازه وارد می‌توانند تاریخچه‌ی معاملاتی برخی کاربران حرفه‌ای گزینش شده را بررسی کرده و با انتخاب یک یا چند نفر از آن‌ها سرمایه‌ی خود را در اختیار کارگزاری قرار داده و بعد از ان هر معامله‌ای که افراد حرفه‌ای منتخب باز می‌کنند، عینا برای تازه وارد‌ها نیز کپی می‌شود و در نتیجه پس از رسیدن به میزان سود مشخص شده از طرف افراد مستر درصدی از ان به عنوان کمیسیون به آن‌ها پرداخت شده و مابقی به حساب کاربران مبتدی واریز می‌شود.

پشتیبان فارسی بروکر آلپاری

یکی از مسائل بسیار مهم در انجام معاملات فارکس کیفیت و سرعت پشتیبانی است. در همین زمینه آلپاری یکی از قوی‌ترین و سریعترین پشتیبانی‌های موجود را در بین بسیاری از کارگزاری‌ها داشته که کاربران می‌توانند از طریق چت آنلاین، ایمیل، واتس‌اپ، وایبر، مسنجر و تلگرام با پشتیبانی ارتباط برقرار کنند.

مزایای بروکر آلپاری

بروکر آلپاری دارای مزایا و ویژگی‌هایی است که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

  • وجود سرورهای قوی
  • پشتیبانی ۲۴ساعته
  • تنوع در حساب‌ها
  • سرعت بالای تراکنش‌ها
  • روش‌های واریز و برداشت متنوع
  • وجود طرح‌های تشویقی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان و…

کلام پایانی

تا اینجا متوجه شدیم که بروکر آلپاری یکی از با سابقه‌ترین و شناخته شده‌ترین بروکر‌های دنیا است. گردش مالی بالای این بروکر در کنار خدمات گسترده‌ای که ارائه می‌کند می‌توانند همگی دلایلی باشند که ازعدم وجود رگولاتوری معتبر آن چشم پوشی کرد. بنابراین با توجه به آن که بسیاری از بروکر‌هایی که دارای مجوز معتبر جهانی هستند ایران را تحریم کرده اند، آلپاری می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای جایگزینی ان‌ها محسوب شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-05-30 11:16

افزودن دیدگاه جدید