کد مطلب: 

280950

هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ چگونه زندگی ما را تغییر خواهد داد؟ متخصصان هوش مصنوعی پاسخ دادند

تعدادی از کارشناسان در آمریکا و بریتانیا در پاسخ به سوال روزنامه دیلی میل، در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند زندگی ما را تا سال ۲۰۳۰ دست‌خوش تغییر کند، پاسخ دادند.
هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ چگونه زندگی ما را تغییر خواهد داد؟ متخصصان هوش مصنوعی پاسخ دادند

به گزارش سیتنا، هوش مصنوعی پس از یافتن راه حل برای مشکلات حل نشدنی، برقراری ارتباط موثر با انسان و پاسخگویی به تمامی سوالات در زمینه‌های مختلف، صرف نظر از دشواری این پروسه، در دوره اخیر پیشرفت سریعی داشته است.

این امر در ارتباط با فراخوان‌های جهانی برای «قانونی کردن» هوش مصنوعی و استفاده مسئولانه از این ابزارها، با توجه به خطراتی که برای بشریت ایجاد می‌کند، انجام می‌شود.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» این سوال را از تعدادی متخصص هوش مصنوعی پرسید که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ چه تغییراتی در زندگی ما خواهد داد که پاسخ آن‌ها به این سوال این بود:

نویسنده سریال علمی تخیلی «سیلو» با اشاره به اینکه «فقط موضوع زمان» است، پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی می‌تواند در یک روز کل فیلم را تولید کند.

دکتر اعجاز علی، رئیس دپارتمان تجارت و محاسبات در دانشگاه راونزبورن لندن، گفت که کودکان ممکن است یک معلم مجازی شخصی داشته باشند که به آن‌ها دروس متناسب با زمینه‌هایی که در آن با مشکلات روبرو هستند ارائه می‌دهد، و تاکید کرد که این ممکن است حتی از طریق عینک واقعیت افزوده یا ربات نیز انجام شود.

الیزر یودکوفسکی، دانشمند کامپیوتر آمریکایی، از جمله کارشناسانی است که هشدار می‌دهد، این فناوری ممکن است تا سال ۲۰۳۰ منجر به انقراض نسل بشر شود. یودکوفسکی، محقق مشهور موسسه هوش مصنوعی در برکلی کالیفرنیا گفت: «اگر فردی هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی بسازد، در شرایط فعلی، انتظار دارم که هر عضوی از گونه انسان و همه موجودات بیولوژیکی روی زمین پس از مدت کوتاهی منقرض شوند.»

تحلیل‌های تیم کارشناسان PwC، یکی از چهار شرکت بزرگ حسابداری مستقر در لندن، نشان داد که به لطف هوش مصنوعی، ارزش اقتصاد جهانی می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۱۵.۷ تریلیون دلار افزایش یابد. بیش از ارزش مجموع اقتصاد هند و چین، افزایش پنجاه درصدی نسبت به سطوح فعلی. کارشناسان توضیح دادند این نشان می‌دهد که فناوری تا چه حد می‌تواند به بهبود محصولات و تحریک مصرف کمک کند.

سام آلتمن، بنیانگذار OpenAI، شرکتی که ChatGPT را توسعه داد، گفت که این فناوری تا سال ۲۰۳۰ بحران انرژی را حل خواهد کرد. کدام یک از ما می‌توانیم آن را تصور کنیم؟

پیش‌بینی‌های زیادی وجود دارد که هوش مصنوعی می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به سطح هوش انسانی برسد. ری کورزویل، مهندس سابق گوگل، می‌گوید: «سال ۲۰۲۹ تاریخی است که انتظار دارم هوش مصنوعی را پشت سر بگذارم. میزان موفقیت ۸۶ درصد آزمون تورینگ، در نتیجه به سطوح هوش انسانی دست یافت.

سایمون پین، موسس و مدیر عامل شرکت نرم‌افزار OmniIndex می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند مشکلات سلامتی را قبل از وقوع پیش‌بینی کند.»

طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان، که به ربات‌هایی مانند الیکو که برای کمک به مردم و کنار آمدن با تنهایی طراحی شده‌اند، در دهه آینده، هوش مصنوعی می‌تواند نقش بزرگی در مراقبت از سالمندان داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.3 (6 رای)
سیتنا 1
2023-05-27 13:40

افزودن دیدگاه جدید