کد مطلب: 

280760

قابلیت پردازنده جدید پرچمدار اندرویدی‌ها

اسنپ‌دراگون هشت نسل سه قوی‌ترین پردازنده پرچمدار گوشی‌های آینده اندروید در بازار خواهد بود.
اندروید

به گزارش سیتنا، با توجه به موفقیت پرچم‌دار فعلی کوالکام، انتظار می رود تراشه بعدی این شرکت یعنی اسنپ دراگون هشت نسل سه نیز با پیشرفتی مناسب بتواند این موفقیت را تکرار نماید. اطلاعات تازه‌ای از این تراشه منتشر شده که بر اساس آن، Snapdragon 8 Gen 3 با بهبودهایی چشم‌گیر به میدان خواهد آمد.

اسنپ‌دراگون هشت نسل سه قرار است چهار ماه دیگر ارائه شود.

اسنپ‌دراگون هشت نسل سه قوی‌ترین پردازندۀ پرچمدار گوشی‌های آینده اندروید در بازار خواهد بود.

این پردازنده می‌تواند فیلمی با فریم‌ریت ۲۸۰ فریم‌ بر ثانیه را نمایش دهد. این تراشه از نظر سرعت پردازشی نسبت به سرعت پردازندۀ کنونی پرچمدار اندرویدی‌ها، ۲۵ درصد سرعت بیشتری خواهد داشت. از نظر گرافیکی هم این رشد سرعت تا ۵۰ درصد گزارش شده است.

در چند سال اخیر شرکت اپل به‌دلیل پردازنده‌‌های قوی‌تری که ساخته نسبت به اندرویدی‌ها برتری داشته است. حالا باید دید این بار قدرت پردازشی موبایل‌های اندرویدی می‌تواند به محصولات آیفون برسد یا نه.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از افشاگر مطرح Ice Universe، تراشه اسنپدراگون هشت نسل سه با کانفیگ 2 + 5 + 1 به میدان خواهد آمد که با کانفیگ 3 + 2 + 2 + 1 تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو متفاوت است. این یعنی کوالکام قصد دارد از هسته‌های عملکردی و بزرگ بیشتری استفاده کند و در عین حال، فرکانس را نیز بالا ببرد.

طبق ادعای وبسایت WCCFTECH، پردازنده گرافیکی Adreno 750 نیز نسبت به قبل عملکرد گرافیکی را به شکل محسوسی بهبود خواهد داد و کش L3 نیز از 8 به 10 مگابایت افزایش پیدا می‌کند. همچنین گفته می‌شود علی‌رغم افزایش تعداد هسته‌های بزرگ، تراشه اسنپدراگون هشت نسل سه نیز بسیار بهینه خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-05-22 13:24

افزودن دیدگاه جدید