کد مطلب: 

280753

باقری اصل: هوش مصنوعی تغییر و ارتقا در حوزه حکمرانی داده را الزامی کرده است

رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک گفت: به واسطه اتفاقاتی که در حوزه هوش مصنوعی در دنیا رقم خورده دیگر نمی‌توان تنها به الکترونیکی کردن امور اکتفا کرد؛ هوش مصنوعی ما را وادار می‌کند که یک تغییر و ارتقا در حوزه حکمرانی داده و اطلاعات در کشور داشته باشیم.
باقری اصل: هوش مصنوعی تغییر و ارتقا در حوزه حکمرانی داده را الزامی کرده است

به گزارش سیتنا، نخستین رویداد و فن بازار تخصصی عرضه و تقاضای فناوری با عنوان " پلیس هوشمند" روز دوشنبه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در محل صندوق نوآوی و شکوفایی افتتاح شد.

این نمایشگاه دو روزه قرار است فردا سه شنبه دوم خرداد ماه با استقرار شرکتهای دانش بنیان در میزهای مرتبط و برگزاری جلسات میز تخصصی B۲B، ارایه نیازهای فناورانه پلیس و تبادل تفاهم نامه با شرکت های دانش بنیان و اختتامیه ادامه یابد.

رضا باقری اصل نیز در سخنانی در این رویداد با موضوع "حکمرانی داده و پلیس هوشمند" تاکید کرد: اگر می خواهیم اصل دانش و اطلاعات حکمرانی خود را برای ارائه خدمات هوشمند به مردم ارتقا دهیم، ناگزیر هستیم ابزارهای جمع آوری و تحلیل اطلاعات و هرچیزی را که باعث خلق یک داده می شود، به خدمت گیریم.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه هوش مصنوعی گفت: اخیرا شاهد چت کردن دو ربات با یکدیگر بودیم، یعنی ماشین با ماشین و در خصوص اینکه چطور این اتفاق افتاده و به این توانمندی رسیده اند باید گفت که این ناشی از نقش داده و اطلاعات است و هوش مصنوعی ما را وادار می کند یک تغییر و ارتقا در حکمرانی داده و اطلاعات در کشور داشته باشیم.

باقری اصل با اشاره به اقدامات انجام شده در پارادایم گذشته در کشور افزود: در این پارادایم هدف این بود که برای تسهیل در خدمات رسانی به مردم تعاملات خود را به شکل الکترونیک انجام دهیم، اما به نظر می رسد به واسطه اتفاقاتی که در حوزه هوش مصنوعی رقم خورده است؛ دیگر نمی توان فقط به الکترونیکی کردن امور اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه، تبادل حجم داده و تعاملات داده ای در کشور در حال حاضر نسبت به ۱۰ سال گذشته ۱۰ برابر شده است، خاطرنشان کرد: تعاملات داده در حوزه داخلی در سال ۹۲ به میزان ۶۲۴ گیگابیت در ثانیه و در حوزه خارجی ۷۲ گیگابیت در ثانیه بود، اما امروز حجم تعاملات داده به ۶.۵ ترابیت در ثانیه رسیده که بیانگر اتفاق بزرگی است که رقم خورده است.

نقاط قرمز نقشه حکمرانی داده در کشور  

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با بیان اینکه، یکی از آرزوهای ما این بود که تعاملات مردم با دولت را در قالب یک پنجره واحد الکترونیک یکپارچه انجام دهیم، مجموعه فراجا را از جمله دستگاه هایی بیان کرد که جزو اولین هایی بود که به این پنجره واحد پیوست.

باقری اصل در عین حال از برخی دستگاه ها به عنوان نقاط قرمز نقشه حکمرانی داده در کشور نام برد که هنوز در خدمات رسانی هوشمند به مردم تعلل داشته اند.

وی با ذکر مثال از دستگاه هایی که برای پیوستن به پنجره واحد الکترونیک با خلأ‌های داده مواجه هستند، حوزه ثبت رسمی معاملات منقول یا غیرمنقول، حوزه ثبت احوال، حوزه نقشه شهری و اطلاعات مربوط به ساخت و سازها و مدارک تحصیلی را از آن جمله نام برد که نیازمند توجه و تکمیل سازی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-05-22 12:14

افزودن دیدگاه جدید