کد مطلب: 

280720

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: خام فروشی سرویس های مخابراتی پایان خوشی نخواهد داشت

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: خام فروشی و ارائه سرویس های مخابرات پایان خوشی نخواهد داشت و هر چه در این جهت می کوشیم، در نهایت هزینه ها از درآمدها پیشی می گیرد و در چنین شرایطی انتخاب شرکت مخابرات ایران این است که برای ارائه سرویس های جدید، پیش قدم شود و از گنجی که از آن برخوردار است، استفاده کند که آن گنج شبکه خوب و مشتریان مخابرات است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: خام فروشی سرویس های مخابراتی پایان خوشی نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر باقری، مدیر و توسعه کسب وکار شرکت مخابرات ایران در آیین رونمایی از راهکار نظارت تصویری این شرکت، اظهار کرد: یک همکاری فرابخش بین اهالی حوزه مخابرات برای راه اندازی سرویس VSaaS، صورت گرفت و همه ذیل برند شرکت مخابرات ایران تلاش کردند.

وی، ادامه داد: تمامی شرکت‌های بزرگ مخابراتی جهان دارای این سرویس هستند و اگر تا به حال اقدامی در این راستا صورت نگرفته است به علت عبور از سلسله مراتب ها بوده است و سرویس VSaaS زنجیره ارزش مخابرات را تکمیل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: خام فروشی سرویس های مخابراتی پایان خوشی نخواهد داشت

سید علی ملک جعفریان، مدیر مخابرات استان تهران هم با اشاره به انواع سرویس های مشارکتی ( مدیریت شده ، میزبانی شده و تلفیقی ) به مقایسه آمارهای استفاده از این سرویس ها در کشورهای مختلف جهان در زمینه بازار ، درآمد و مشتریان پرداخت.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از سرویس های مشارکتی برا ی ارایه خدمات متناسب با نیاز مشتری گفت : تمامی مناطق مخابراتی می توانند در سایه سیاست گذاری و برنامه ریزی شرکت مخابرات ایران به این مهم دست یابند .

مدیر مخابرات استان تهران در ادامه فرآیند رشد استفاده از سرویس های مشارکتی طی دوره ۱۰ ساله (۲۰۱۷-۲۰۲۷) در زمینه بازار ، درآمد و مشتریان و حوزه ها ویدیو های درخواستی ، بازی های ویدیویی ، موسیقی دیجیتال و...را نشان داد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: خام فروشی سرویس های مخابراتی پایان خوشی نخواهد داشت

وی با ارایه آخرین آمار مصرف داده در ترافیک بین‌الملل ، آمار و ارقامی درباره مصرف ترافیک در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: در ۱۰ اسفند سال ۱۳۹۸ که ابتدای شیوع کرونا بود در طی ۲۴ ساعت حجم ترافیک بین‌الملل ۱۲۸۸ ترابایت بوده است که با ۱۶ درصد کاهش در شهریور ۱۳۹۹ به ۱۰۷۹ ترابایت رسید. پس از آن و با افزایش ۵۸.۷درصدی حجم ترافیک بین‌الملل در هشت اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷۱۳ ترابایت شد اما کاهش بیش از ۳۵ درصد به عدد ۱۱۰۶ در نهم مهر ماه سال گذشته رسید.

به گفته ملک جعفریان حجم ترافیک بین‌الملل در ۲۹ اردیبهشت سال جاری ۱۲۶۲ ترابایت بوده است. او ادامه داد: در حال حاضر ۵۳ درصد از حجم مصرفی ترافیک کل برای بین‌الملل و مابقی در داخل مصرف می‌شود.

در ادامه دکتر زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران نیز، گفت: شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران باید افزایش یابند و استفاده از خدمات جدید و سرویس های نوین با کمک شرکای تجاری صورت گرفته است که امروز یک سرویس ارزشمند را معرفی کردیم.

وی، ادامه داد: ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد در شرکت مخابرات ایران پیش بینی شده است که احتمال می دهیم ۳۵ درصد آن از حوزه سرویس های نوین باشد؛ دوران سرویس های قدیمی با هزینه زیاد به پایان نرسیده بلکه بهره وری آنها کافی نیست.

زارعیان، افزود: بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۲۲ انجام شد، درآمد ۷۸ شرکت تلکامی بزرگ با میلیاردها دلار زیرساخت، از هفت شرکت فناوری کمتر است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: خام فروشی سرویس های مخابراتی پایان خوشی نخواهد داشت

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، تاکید کرد: امکانات هیچ استانی از نظر زیرساختی به اندازه استان خراسان رضوی نیست و انشالله درآمد خوبی از این استان کسب خواهیم کرد.

وی، خاطرنشان کرد: هزینه شرکت های فناوری سه تا چهار درصد هزینه تلکامی ها است و به عبارت دیگر با این هزینه اندک، دارای درآمد بالایی هستند و این شرکت های فناوری با امکانات کم و دانش زیاد در حوزه فناوری، جایگاه بسیار خوبی در بورس نیز دارند.

زارعیان، بیان کرد: ذهنیت همکاران در شرکت مخابرات ایران را باید به سمت تجاری شدن سوق دهیم و همه استانها نیز می توانند این کار را انجام دهند و با شرکت های مربوطه در این خصوص قراردادهایی را منعقد کنند.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، تشریح کرد: پیش بینی ما این است که تولید مصرف ترافیک ما می تواند دو برابر شود و در حوزه عمده فروشی نیز دو قرارداد را امضا کرده ایم تا سرویس های FTTH و ADSL را با قیمت کمتر به فروش برسانیم که این موضوع می تواند رویکرد خوبی در حوزه تجاری باشد.

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این مراسم، خاطرنشان کرد: هدف شرکت مخابرات ایران این است که در فاصله زمانی کوتاه سرویس VSaaS به صورت کشوری به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: خام فروشی سرویس های مخابراتی پایان خوشی نخواهد داشت

وی، ادامه داد: استانها برای راه اندازی سرویس VSaaS خودشان باید پیش قدم شوند تا مقدماتی که در این راستا نیاز است، شناسایی و تامین شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، تاکید کرد: خام فروشی و ارائه سرویس های مخابرات پایان خوشی نخواهد داشت و هر چه در این جهت می کوشیم، در نهایت هزینه ها از درآمدها پیشی می گیرد و در چنین شرایطی انتخاب شرکت مخابرات ایران این است که برای ارائه سرویس های جدید، پیش قدم شود و از گنجی که از آن برخوردار است، استفاده کند که آن گنج شبکه خوب و مشتریان مخابرات است.

وی، اشاره کرد: خطوط پرسرعت اینترنت در جای جای کشور در حال توسعه است زیرا مردم نیاز به خدمات دارند. یکی از فعالیت هایی که در کنار این پروژه باید انجام شود، تغییر دانش نیروهای ستادی و اجرایی مخابرات است.

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (5 رای)
سیتنا 1
2023-05-21 16:42

افزودن دیدگاه جدید