کد مطلب: 

280615

گوگل هزاران حساب را از جی‌میل حذف می‌کند

گوگل هشدار داده که به زودی تعداد زیادی حساب متروکه و بلااستفاده از سرویس جی‌میل خود را حذف خواهد کرد و این مرحله به عنوان بخشی از تشدید تدابیر امنیتی در جی‌میل است.
گوگل هزاران حساب را از جی‌میل حذف می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از دیلی میل، در این بیانیه آمده، که هزاران اکانت متروکه و بلااستفاده ممکن است ظرف چند ماه به دلیل جلوگیری از کلاهبرداری و دزدی غیرفعال و حذف شوند.

فهرست حساب‌های موجود در فهرست حذف شامل حساب‌هایی می‌شود که گذرواژه‌شان به خطر افتاده است و همچنین حساب‌هایی که صاحبان آن‌ها بیش از دو سال است که تحت بررسی امنیتی از جمله فعال نکردن تأیید دو مرحله‌ای قرار نگرفته‌اند.

گوگل در وبلاگ خود نوشت: «مردم محصولات و خدماتی را که آنلاین مصرف می‌کنند، سالم و امن می‌خواهند» و اشاره کرد که این امر آن‌ها را بر آن داشت تا سرمایه‌گذاری زیادی در امنیت دیجیتال و مقابله با هکرهای اینترنتی داشته باشند.

گوگل افزود: «حتی با این محافظت، اگر برای مدت طولانی از حساب کاربری استفاده نشود، احتمالاً به خطر می‌افتد.»

گوگل این موضوع را به این واقعیت نسبت داد که حساب‌های فراموش شده یا استفاده نشده، به گذرواژه‌های قدیمی یا استفاده مجدد وابسته هستند، که آن‌ها را در برابر هک آسیب‌پذیر می‌کند، علاوه بر این که از ویژگی تأیید دو مرحله‌ای استفاده نمی‌کنند و بررسی‌های امنیتی کمتری انجام می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-05-18 13:12

افزودن دیدگاه جدید