کد مطلب: 

280191

حضور همراه اول در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با محصولی دانش‌بنیان

همراه اول با یکی از حساس‌ترین فناوری‌های پزشکی دنیا که در داخل کشور بومی‌سازی شده است، به نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران آمد.
حضور همراه اول در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با محصولی دانش‌بنیان

به گزارش سیتنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (IRAN EXPO 2023) از صبح امروز یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 به مدت چهار روز با حضور نمایندگانی از ۷۰ کشور دنیا و 750 شرکت داخلی از جمله نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و سخنرانی رییس جمهور در مراسم افتتاحیه این رویداد در سالن اجلاس سران رسما آغاز به کار کرد.

در این رویداد بین المللی که با هدف معرفی و فروش محصولات و خدمات صادراتی ایران در داخل و خارج از کشور در حال برگزاری است، کشورمان میزبان حدود دو هزار مدیر و بازرگان از کشورهای مختلف دنیا است.

همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و پرچمدار توسعه فناوری های نوین ارتباطی، در این رویداد با تکیه بر بنیان دیجیتال خود حضور یافته و به معرفی عملی یکی از کاربردهای تجاری 5G در دنیا پرداخته است.

شرکت ارتباطات سیار ایران که به عنوان «لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال» از سال 1395 ورود به فناوری  5G را زمینه چینی کرد، طی دو سال گذشته نخستین عمل جراحی رباتیک از راه دور در ایران را با استفاده از «یک ربات بومی» و «بر بستر امن شبکه پرسرعت همراه اول» از فاصله ۷ کیلومتری بین بیمارستان های امام خمینی (ره) و سینا روی یک حیوان انجام داد.

این یوزکیس دانش بنیان (جراحی از راه دور) مبتنی بر نسل پنجم ارتباطی، برای نخستین بار در نمایشگاه تلکام 1397 رونمایی شد و با اجرای عملیاتی جراحی در سال 1400، نوید انجام این نوع جراحی در آینده نزدیک بر روی انسان را داد.

ربات جراح بومی مذکور که به پاسداشت «ابوعلی سینا» دانشمند ایرانی «سینا» نامگذاری شده در واقع متناظر با ربات داوینچی است که در آمریکا ساخته و طراحی شده است.

در حاشیه مراسم افتتاحیه این رویداد بین المللی، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی با حضور در نمایشگاه جانبی تدارک دیده شده سالن اجلاس سران، ضمن تقدیر از همراه اول بابت سرمایه گذاری های انجام داده در حوزه های دانش بنیان و حمایت از تولیدات داخلی، در جریان آخرین دستاوردهای فنی مهندسی اپراتور اول تلفن همراه کشور که توسط مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول ارائه شد، قرار گرفت.

در مراسم افتتاحیه این رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای تولیدکنندگان کشورمان در عرصه‌های سلامت، تجهیزات پزشکی و از جمله ساخت مجموعه کامل تجهیزات اتاق عمل و تامین ۹۵ درصد نیازهای دارویی در داخل کشور خاطرنشان کرد: کسب چنین دستاوردهایی در شرایط تحریم‌های گسترده باعث شگفتی ناظران خارجی شده است.

همراه اول با توجه به پتانسیل صادراتی این یوزکیس و همچنین تأکید مسؤولان طی سالیای اخیر روی موضوع صادرات غیر نفتی، در این رویداد بین المللی حضور یافته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-05-07 20:32

افزودن دیدگاه جدید