کد مطلب: 

279896

تلگرام در برزیل رفع فیلتر شد

شرکت‌های فراهم کننده خدمات اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه در برزیل پس از تجدیدنظر یک قاضی فدرال در حکم تعلیق تلگرام، فیلتر این اپلیکیشن پیام‌رسان را متوقف کردند.
تلگرام در برزیل رفع فیلتر شد

به گزارش سیتنا، حکم فیلتر در پی امتناع تلگرام از دادن اطلاعات مربوط به فعالیت یک گروه افراطی در این اپلیکیشن، صادر شده بود. اگرچه قاضی فدرال در این حکم تجدیدنظر کرد اما جریمه روزانه معادل حدود ۲۰۰ هزار دلار را به دلیل امتناع تلگرام از فراهم کردن اطلاعات درخواستی، حفظ کرد.

فلاویو لوکاس، قاضی فدرال برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد تعلیق کامل با توجه به تاثیرش بر ارتباط هزاران نفر در این کشور که ارتباطی با حقایق در دست تحقیقات ندارند، معقول نیست.

به دنبال تحقیقات پلیس در مورد تیراندازی در مدارس در نوامبر گذشته که در جریان آن یک دانش آموز سابق مسلح به یک تپانچه نیمه اتوماتیک و جلیقه ضد گلوله، پس از حمله به دو مدرسه در شهر کوچک آراکروز در ایالت اسپیریتو سانتو، سه نفر را به قتل رساند و ۱۳ نفر را مجروح کرد، تلگرام به طور موقت به حالت تعلیق درآمده بود.

در بیانیه دادگاه آمده است: تصور می‌شود این نوجوان ۱۶ ساله، عضو یکی از کانالهای افراطی در تلگرام بوده که که در آن آموزش‌های مربوط به قتل و ساخت بمب منتشر می‌شد.

پلیس فدرال برزیل به تلگرام دستور داد جزئیاتی درباره نام‌ها، شمار شناسایی مالیاتی، تصاویر پروفایل، اطلاعات بانکی و کارت شناسایی ثبت شده اعضای این کانال را فراهم کند اما تلگرام مدعی شد نمی‌تواند به این حکم عمل کند زیرا این کانال مسدود شده است.

پاول دوروف، مدیرعامل و موسس تلگرام پنج شنبه گذشته در بیانیه‌ای گفته بود: این شرکت برای حکم ممنوعیت دادگاه برزیلی، درخواست تجدیدنظر کرده است و مدعی شد عمل به حکم صادره از نظر فناوری غیرممکن بوده و ماموریت تلگرام، حفاظت از حریم خصوصی و آزادی بیان است.

این شرکت در بخش حقایق و پرسشها، اعلام کرده است هرگز اطلاعاتی درباره کاربران با هیچ دولتی به اشتراک نگذاشته است.

هنوز معلوم نیست تلگرام قادر است چه میزان از اطلاعات درخواستی را ارائه کند. تنها یک شماره تلفن برای ایجاد حساب تلگرام الزامی است و معمولا از اسامی مستعار استفاده می‌شود. بعلاوه، از دسامبر، تلگرام گزینه‌ای برای ایجاد حساب با شماره‌های ناشناس فراهم کرد.

دولت فدرال برزیل تلاش کرده است با خشونت در مدارس مقابله کند و در این راستا، به تاثیر شبکه‌های اجتماعی متمرکز شده است. هدف دولت برزیل، جلوگیری از حوادث بیشتر و به خصوص مسئول شناخته پلتفرمها برای کوتاهی در حذف محتوایی است که تحریک به خشونت می‌کند.

محققان امنیتی و سازمانهای اطلاعاتی، مرتبا بعضی از گروههای تلگرامی را رصد می‌کنند و به گروه‌های باج افزاری و سایر خلافکاران سایبری، عوامل انتشار اطلاعات نادرست، گروههای ترور و سایر موارد تحریک خشونت را زیر نظر دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-04-30 09:07

افزودن دیدگاه جدید