کد مطلب: 

279876

کلاهبرداری در فضای مجازی با ترفند فروش سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران گفت: داوطلبان شرکت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش، مراقب کلاهبرداران با ترفند فروش سوالات آزمون استخدامی باشند.
کلاهبرداری

به گزارش سیتنا، سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی در خصوص این شیوه کلاهبرداری توضیح داد: مجرمان سایبری با نزدیک شدن به زمان آزمون های استخدامی ارگان‌های دولتی و... اقدام به تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی در خصوص کلاهبرداری با این ترفند نموده و تعداد زیادی از شرکت کنندگان را درگیر این کلاهبرداری میکنند.

وی افزود: در سالهای اخیر فروشندگان سوالات جعلی پا را فراتر گذاشته و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون استخدامی یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال‌ها، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان عزیز به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات آزمون‌های استخدامی در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در اینگونه آزمون‌ها شرکت نمایند.

سرهنگ سلطان آبادی با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری در فضای مجازی از عموم مردم خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا از طریق مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-04-29 12:27

افزودن دیدگاه جدید