کد مطلب: 

278879

پولی شدن تیک آبی توئیتر به ضرر کاربران ایرانی است!

به دنبال شکست راهبرد افزایش شمار دارندگان تیک آبی در توییتر، ایلان ماسک اینک تلاش دارد با اقدام تازه‌ای، شمار کاربران خریدار این ویژگی را افزایش دهد. این اقدام می‌تواند تغییراتی در توییتر ایجاد کند که به نفع کاربران داخل ایران نیست. ‌
توییتر

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، در پی شکست راهبرد افزایش شمار دارندگان «تیک» آبی در توییتر، ایلان ماسک اینک تلاش دارد با اقدام تازه‌ای، شمار کاربران خریدار این ویژگی را افزایش دهد. این اقدام می‌تواند تغییراتی در توییتر ایجاد کند که به نفع کاربران داخل ایران نیست.  ‌

ایلان ماسک چهارشنبه، ۲۹ مارس (۹ فروردین)، اعلام کرد که از پانزدهم آوریل، حدود دو هفته دیگر، فقط توییت‌های کاربرانی که این «تیک آبی» را دارند، در صفحه «برای تو» نمایش داده می‌شوند. صفحه «برای تو»، صفحه اصلی این شبکه است. برای داشتن «تیک آبی»، باید هر ماه مبلغی به توییتر پرداخت.

بنا به آنچه ماسک در صفحه توییتر خود نوشت، رای‌گیری در شبکه توییتر نیز فقط برای افرادی ممکن خواهد بود که «تیک آبی» دارند. این امر، دسترسی حساب‌های فاقد این ویژگی و نیز قابلیت‌های کاربران عمومی را به شدت محدود خواهد کرد.

از ۱۵ آوریل، صفحه توییتر کاربران بسیار متفاوت خواهد بود. فقط توییت‌های کاربرانی که برای ویژگی «تیک آبی» پول می‌پردازند، در صفحه پیشنهادی توییتر نشان داده خواهند شد.  

افراد همچنان می‌توانند توییت‌های کاربرانی را که دنبال می‌کنند، در صفحه «دنبال می‌کنید» ببینند. با این حال، این امر محتوای توییتر آنان را محدود خواهد کرد. این تغییرات، برای توییتر منفعت دارد که کاربران بیشتری را وادار به پرداخت می‌کند و درآمد آن افزایش خواهد یافت.

«توییتر آبی» که از هفته گذشته در تمام مناطق در دسترس است، در حال حاضر حدود ۴۵۰ هزار کاربر دارد که معادل ۰.۱۸ درصد کل کاربران توییتر است. نکته خطرناک این است که این گروه کوچک از کاربران نیز تا حد زیادی با ماسک همفکرند و موضع‌گیری‌های سیاسی و ایدئولوژیک آن‌ها می‌تواند تنها موضوعی باشد که در توییتر توجه را به خود جلب می‌کند. این امر می‌تواند فضایی یک‌سویه ایجاد کند. ‌

به احتمال زیاد، بسیاری از کاربران به همین دلیل از توییتر خارج می‌شوند. برخی تجارب نشان داده است که شبکه‌هایی که برای راستگرایان راه‌اندازی شده بودند، موفق نبودند، چرا که بسیاری دیگر که نظر سیاسی مختلفی دارند، نمی‌توانستند موضع خود را در این شبکه‌ها ابراز کنند. با این حال، کاربران و نشان‌های تجاری معروف، بازدیدکنندگان بیشتری می‌خواهند و شاید این اقدام ماسک، کاربران بیشتری برای «توییتر آبی» جذب کند. ماسک معتقد است که این امر می‌تواند به مبارزه با کاربران غیرواقعی و آزاردهنده کمک کند.

منطق ماسک این است که کاربران غیرواقعی، قادر نخواهند بود هر ماه هشت دلار برای هر حساب بپردازند و طرح‌های خود را پیش ببرند. در حال حاضر، هر کاربر غیرواقعی می‌تواند صدها هزار حساب توییتر به صورت رایگان راه‌اندازی کند، سپس با استفاده از آن حساب‌های کاربری،  نظرات خود را ترویج، و استدلال‌های خود را تقویت کند.

با این حال، اگر اکثریت کاربران توییتر برای تایید «تیک آبی» پول بپردازند، در نهایت به این معنی خواهد بود که حساب‌های تایید نشده، متعلق به ربات‌ها و کاربران غیرواقعی‌اند. ماسک می‌گوید این امر کمک می‌کند که این کلاهبرداران بسیار آسان‌تر شناسایی شوند.

این تغییرات می‌تواند بر کاربران ایرانی نیز تاثیر بگذارد. از یک سو، با توجه به قیمت بالای دلار در برابر ریال، پرداخت هشت دلار در ماه می‌تواند برای بسیاری از کاربران در ایران دشوار باشد. همچنین، بسیاری از کاربران ایرانی کارت‌های بانکی بین‌المللی برای پرداخت این مبلغ ندارند و اصولا در نظام بانکی ایران، این کارت‌های بین‌المللی در دسترس بسیاری از شهروندان نیست. تحریم‌های بین‌المللی نیز مانع اتصال نظام بانکی ایران به نظام بانکی بین‌المللی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2023-03-30 08:42

افزودن دیدگاه جدید