کد مطلب: 

278678

دسترسی نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی در آمریکا محدود می‌شود

یوتا در ایالات متحده آمریکا، تبدیل به اولین ایالت در این کشور شد که شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی را ملزم به دریافت رضایت‌نامه از والدین برای استفاده کودکان از اپلیکیشن‌هایشان می‌کند. بر اساس این قانون جدید، کاربران این اپلیکیشن‌ها باید ۱۸ سال سن داشته و بتوانند آن را ثابت کنند.
دسترسی نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی در آمریکا محدود می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، فرماندار یوتا هنگام امضا این قانون گفت که این دو راهکار برای محافظت از جوانان این ایالت صورت می‌گیرد.

براساس این قانون، والدین امکان دسترسی کامل به حساب‌های آنلاین فرزندانشان از جمله پست‌ها و پیام‌های خصوصی را دارند.

این اقدام در بحبوحه نگرانی‌های شدید در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان انجام می‌شود.

بر اساس این قانون که از روی پنجشنبه امضا شد، قبل از اینکه کودکان بتوانند در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیس بوک و تیک تاک حساب کاربری ایجاد کنند، به رضایت صریح والدین یا قیم نیاز دارند.

همچنین براساس این قانون دسترسی کودکان در بین ساعت‌های ۲۲:۳۰ تا ۶:۳۰ در شبکه‌های اجتماعی مسدود می‌شود، مگر اینکه والدین اجازه استفاده در این ساعات را بدهند.

بر اساس این قانون، شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توانند داده‌های کودکان را جمع‌آوری کرده یا در هدفگذاری انتشار تبلیغات استفاده کنند.

قرار است این دو لایحه که برای تسهیل اقدامات قانونی علیه شرکت‌های صاحب شبکه‌های اجتماعی طراحی شده، از اول مارس ۲۰۲۴ اجرا شود.

اسپنسر کاکس، فرماندار جمهوری‌خواه یوتا در توییتر نوشت: «دیگر حاضر نیستیم به شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی اجازه دهیم به سلامت روان جوانان ما آسیب بزنند.»

گروه حمایت از کودکان 'رسانه حس مشترک' از اقدام فرماندار یوتا برای محدود کردن برخی از اعتیادآورترین ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی استقبال کرده و آن را «پیروزی بزرگ برای کودکان و خانواده‌ها در یوتا» خواند.

مقررات مشابهی در چهار ایالت آرکانزاس، تگزاس، اوهایو و لوئیزیانا که تحت کنترل جمهوری خواهان است و همچنین ایالت نیوجرسی که دموکرات‌ها در آن حاکم هستند، در حال بررسی است.

با این حال برخی فعالان مدنی گفته‌اند که این قانون جدید مشکلاتی نیز برای کودکان ایجاد می‌کند.

آری زد کوهان که یک وکیل آزادی بیان است می‌گوید که این قانون «مشکلاتی مهم برای آزادی بیان» ایجاد می‌کند.

در پاسخ، متا، شرکت بالادستی فیس بوک و اینستاگرام گفت که ابزارهای قوی برای ایمن نگه داشتن کودکان در اختیار دارد.

یک سخنگوی این شرکت به بی‌بی‌سی گفت: «ما بیش از ۳۰ ابزار برای حمایت از نوجوانان و خانواده‌ها ایجاد کرده‌ایم، از جمله ابزارهایی که به والدین و نوجوانان اجازه می‌دهد با هم همکاری کنند تا مدت زمانی را که نوجوانان در اینستاگرام می‌گذرانند محدود کنند، و فناوری تأیید سن».

حمایت دو حزب اصلی ایالات متحده از قوانینی که شبکه‌های اجتماعی را برای کودکان محدود می‌کند با هدف حمایت از کودکان صورت گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم در سخنرانی ماه فوریه خود خواستار تصویب قوانینی شد که شرکت‌های فناوری را از جمع آوری داده‌های کودکان منع می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-03-24 15:02

افزودن دیدگاه جدید