کد مطلب: 

278275

امضای توافق‌نامه وزارت صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری برای حمایت از فناوری‌های الویت‌دار

در همایش بنگاه؛ فناوری و رشد اقتصادی توافق‌نامه‌ای به ارزش چهار هزار میلیارد تومان بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای حمایت از فناوری‌های الویت‌دار به امضا رسید.
همایش

به گزارش سیتنا، صبح امروز (20 اسفند ماه) و در همایش بنگاه؛ فناوری و رشد اقتصادی چند تفاهم‌نامه و توافق‌نامه بین بخش‌های مختلف به امضا رسید.

یکی از مهم‌ترین توافقاتی که در این مراسم انجام شد، امضای توافق‌نامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بود. در این توافق‌نامه یک لایه از تفاهم عملیاتی‌تر شده و وزارت صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری متعهد می‌شوند که چهار هزار میلیارد تومان در شراکت‌های فناوری تسهیم منابع کنند.

این منابع صرفا نقدی نیست و می‌تواند در قالب اعتبار مالیاتی یا معافیت‌های دولتی ارائه شود. این توافق چهار هزار میلیارد تومانی برای فناوری‌های الویت‌دار و گلوگاهی خواهد بود. این حرکت بزرگ می‌تواندفناوری را در حوزه اقتصاد و زندگی مردم وارد کند.

علاوه بر این توافق‌نامه، تفاهمنامه برای حمایت از آموزش هدفمند با محوریت اشتغال پذیری و مهارت‌افزایی دانشجویان در دانشگاه‌ها و موسسات، مشارکت علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و پژوهشگاهی کشور در توسعه کنسرسیوم‌های علمی و صنعتی به امضا رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-03-11 14:27

افزودن دیدگاه جدید