کد مطلب: 

278258

ببینید| نخستین تصویر ماهواره خیام از مسجد مقدس جمکران

سازمان فضایی ایران به مناسبت نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج)، نخستین تصویر ماهواره خیام از مسجد مقدس جمکران را منتشر کرد.
ماهواره خیام

به گزارش سیتنا، اولین تصویر ماهواره خیام از مسجد مقدس جمکران منتشر شد. ماهواره خیام با دقت تصویربرداری یک متر که مرداد ماه امسال با موفقیت به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین تزریق شد، هم‌اکنون در حال خدمات‌دهی است.

چهارشنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۱ به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج)، اولین تصویر ماهواره‌ای از مسجد مقدس جمکران که توسط ماهواره خیام گرفته شده است، منتشر شد.

تصاویر اخذ شده از ماهواره خیام با قدرت تفکیک یک متر از نقاط مختلف کشورمان در اختیار سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی و بخش خصوصی گذاشته می شود. لازم به ذکر است، روند انتشار تصاویر ماهواره خیام ادامه دارد و در آینده به مرور تصاویر دیگری از نقاط مختلف کشورمان نیز منتشر خواهد شد.

ماهواره خیام که مالکیت آن در اختیار سازمان فضایی ایران است، با سنجنده‌های دقیق در طیف‌های مختلف، زیرساختی مناسب برای هوشمندسازی بخش‌های گوناگون کشور است. ارتقا بهره‌وری در حوزه کشاورزی، پایش دقیق منابع آبی کشور، مدیریت مخاطرات طبیعی، پایش تغییرات کاربری، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و مقابله با جنگل خواری، پایش مخاطرات زیست محیطی، پایش معادن و اکتشافات معدنی، پایش مرزهای کشور و بسیاری از کاربردهای دیگر از جمله کاربردهای داده‌های دریافت شده از ماهواره خیام است.

این ماهواره از نوع سنجشی و دارای دقت بالای تصویربرداری است و با تصاویر با وضوح یک متر است و قابلیت تصویربرداری از سطح زمین در طیف‌های مختلف تصویری را دارد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 5
2023-03-11 09:42

افزودن دیدگاه جدید