کد مطلب: 

278174

ببینید| خاندوزی: پرونده‌هایی برای تخلفات بازار موبایل در تعزیرات ایجاد شده است

سخنگوی اقتصادی دولت، گفت: واردکنندگانی که با ارز نیمایی محصول خود را وارد کشور کرده‌اند باید طبق تعهداتی که سپردند قیمت نهایی محصول خود را مبتنی بر سامانه نیما در بازار عرضه کنند لذا برای تخلفات پرونده‌هایی در تعزیرات ایجاد شده و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان تعزیزات حتما پیگیری خواهند کرد.
سید احسان خاندوزی

به گزارش سیتنا،سید احسان خاندوزی در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه ها و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد گران‌فروشی موبایل نیز توضیح داد:‌ این نارضایتی در روزهای اخیر به دستگاه‌های نظارتی کشور منتقل شده است. واردکنندگانی که با ارز نیمایی محصول خود را وارد کشور کرده‌اند باید طبق تعهداتی که سپردند قیمت نهایی محصول خود را مبتنی بر سامانه نیما در بازار عرضه کنند. برای تخلفات پرونده‌هایی در تعزیرات ایجاد شده و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان تعزیزات حتما پیگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: طی یک ماه اخیر جهش نرخ ارز تاثیر به سزایی در افزایش قیمت موبایل گذاشت و انواع گوشی بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان گران شد. همچنین بررسی‌های بازار نشان می‌دهد تقاضا برای گوشی‌های میان‌رده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد کرده است. فعالان این بازار از تخصیص نیافتن ارز نیمایی، کاهش عرضه و رشد تقاضا به عنوان عوامل رشد قیمت موبایل یاد می‌کنند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-03-07 13:11

افزودن دیدگاه جدید