کد مطلب: 

278129

سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در استارت‌آپ‌ها

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری با همکاری شتابدهنده‌ها در 93 طرح استارت‌آپی از طریق سرمایه‌گذاری بذری با حجم 91 میلیارد تومان از استارت‌آپ‌ها حمایت کرده است.
مصطفی بغدادی

به گزارش سیتنا، دکتر مصطفی بغدادی در شانزدهمین رویداد «‌پیوند» در حوزه برق و مکانیک که با همکاری جهاد دانشگاهی علم و صنعت برگزار شد، گفت: صندوق نوآوری از طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند و تاکنون بیش از 70 خدمت متفاوت در این صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور تعریف شده و قصد ما از برگزاری این رویدادها، کمک به کسب و کارهای نوپا برای جذب سرمایه است.

وی در مورد رویداد «پیوند» نیز گفت: در رویداد «پیوند» به دنبال این هستیم که افراد صاحب ایده که هنوز محصول قابل عرضه ندارند، اما از ایده‌های ارزنده برخوردار هستند را جهت تامین سرمایه بذری اولیه و توسعه مدل کسب و کار به شتابدهنده‌ها وصل کنیم.

مدیر اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: تقویت شتابدهنده‌های دانش بنیان در هدایت استارت‌آپ‌ها برای عبور از «دره مرگ» بسیار حائز اهمیت است، بر این اساس اعلام کرده‌ایم چنانچه هر شتابدهنده‌ای بتواند20 درصد سرمایه موردنیاز استارت‌آپی را فراهم کند صندوق نوآوری 80 درصد الباقی سرمایه را تامین خواهد کرد.

بغدادی با بیان اینکه تاکنون 27 شتابدهنده دانش‌بنیان به عنوان عامل هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری انتخاب شده‌اند، گفت: با همکاری این شتابدهنده‌ها در 93 طرح استارت‌آپی از طریق سرمایه‌گذاری بذری با حجم 91 میلیارد تومان از استارت‌آپ‌ها حمایت شده است، ضمن آنکه شتابدهنده‌ها نیز خدمات شتابدهی به این شرکت‌ها ارائه کرده‌اند.

بغدادی در پایان گفت: امیدواریم امروز نیز تیم‌های استارت‌آپی حاضر بتوانند با موفقیت طرح‌های خود را به سر مایه‌گذاران معرفی کنند و شتابدهنده‌ها نیز همکاری خود را با این تیم‌‎ها آغاز کنند.

در ادامه این برنامه حمید آب‌روشن، رییس جهاد دانشگاهی علم و صنعت ضمن تقدیر از فعالیت‌های صندوق نوآوری در حوزه توسعه زیست‌بوم نوآوری به معرفی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری پرداخت.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در 30 سال گذشته توانسته است در حوزه‌های مختلف از تامین امکانات الکترونیک حفاری‌های نفت تا ساخت قطار ملی در پروژه‌های مهم کشور اثر گذار باشد.

وی بیان کرد: ما امروز حاضریم با زیست‌بوم دانش‌بنیان همکاری خود را توسعه دهیم و در زمینه تجاری‌سازی فناوری کشور بیش از پیش نقش ایفا کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-03-06 14:47

افزودن دیدگاه جدید