کد مطلب: 

278119

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر: رتبه نخست دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت در کشور را داریم

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، گفت: یکی از زیرشاخص های دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات، میزان دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت است که براساس آخرین به روزرسانی گزارش توسعه فاوا در کشور، استان بوشهر رتبه نخست دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت را نسبت به سایر استان ها دارد.
مدیرکل ارتباطات استان بوشهر: رتبه نخست دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت در کشور را داریم

به گزارش سیتنا، علی سملیان با بیان اینکه توسعه ارتباطات روستایی و اتصال همه روستاهای بالای بیست خانوار کشور به اینترنت از مهمترین اولویت های حوزه ارتباطات در دولت سیزدهم است، گفت: در استان بوشهر با توجه به افزایش مطالبات عمومی برای خدمات ارتباطی مناسب به ویژه اینترنت سیار و اهمیت پایداری شبکه های ارتباطی، ایجاد دسترسی و تامین پوشش در روستاهای این استان با سرعت بیشتری نسبت به قبل، پیگیری و دنبال می شود بطوری که از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون 29 سایت در روستاهای استان بوشهر احداث و یا ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، احداث 13 سایت ارتباطی در روستاهای استان بوشهر منجر به دسترسی 25 روستا و در مجموع 3168 خانوار با جمعیت بیش از 11 هزار نفر به شبکه ملی اطلاعات شده است، افزود: با ارتقای 16 سایت روستایی دیگر نیز 23 روستای استان با 3148 خانوار و جمعیت 11278 نفر به اینترنت پرسرعت همراه متصل شدند.

سملیان در مورد آخرین وضعیت احداث فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان بوشهر اظهار کرد: در پروژه توسعه شبکه مبتنی بر فیبرنوری، 200 کیلومتر فیبرنوری در شهرهای بوشهر و عالیشهر و دلوار اجرا شد. همچنین در 11 روستای شهرستان دشتستان نیز تاکنون 114 کیلومتر فیبرنوری که از محل طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین و احداث شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با بیان اینکه از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، مجموع سرمایه گذاری انجام شده جهت اجرای پروژه های این استان، بیش از 302 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان 65 میلیارد و 500 هزار تومان مختص پروژه های احداث شده در روستاهای این استان است که از محل طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده و نزدیک به 186 میلیارد تومان آن نیز توسط بخش خصوصی در شهرها اجرا شده است.

وی افزود: بر اساس بررسی انجام شده در اسفند سال گذشته، امتیاز استان بوشهر در شاخص توسعه فاوا 159.7 بوده که در خردادماه سال جاری به 172.7 ارتقاء یافته است و رتبه استان بوشهر در گزارش فاوا کشور 12 است.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر همچنین با اشاره به اینکه یکی از زیرشاخص های دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات، میزان دسترسی خانوارهای به اینترنت پرسرعت است، گفت: بر اساس آخرین به روزرسانی گزارش توسعه فاوا در کشور، بوشهر با اکتساب 83.83 درصد، رتبه نخست دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت را نسبت به دیگر استان ها در کشور دارد.

سملیان در پایان با بیان اینکه اتصال روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات از اولویت های وزارت ارتباطات به شمار می رود، توضیح داد: هم اکنون بیش از 99 درصد از 405 روستای بالای بیست خانوار استان بوشهر، تحت پوشش خدمات ارتباطی (صوت) هستند که از این تعداد، 94 درصد از روستاهای بالای بیست خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-03-06 09:54

افزودن دیدگاه جدید