کد مطلب: 

277593

مذاکرات مقامات آمریکایی با ایلان ماسک برای استفاده از استارلینک در اوکراین

وزیر امور خارجه آمریکا از مذاکرات نمایندگان دولت این کشور با ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس به‌منظور استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین خبر داد.
مذاکرات مقامات آمریکایی با ایلان ماسک برای استفاده از استارلینک در اوکراین

به گزارش سیتنا به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی پیرامون مذاکره با ایلان ماسک به‌منظور استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین، بیان کرد: «من نمی توانم محتوای صحبت هایمان را باز کنم، فقط می توانم بگویم که چنین بحث هایی بوده است».

در ژانویه گذشته، وزارت دفاع اوکراین از تشکیل ارتشی از هواپیماهای بدون سرنشین ضربتی خبر داد که به سیستم‌های ارتباطی ماهواره‌ای استارلینک مجهز خواهند شد.

در نهم فوریه، گوین شاتول، مدیر ارشد اسپیس ایکس، تصمیم خود را برای محدود کردن دسترسی به شبکه استارلینک برای پهپادهای نظامی در اوکراین اعلام کرد. او توضیح داد که این فناوری برای تبدیل شدن به یک سلاح توسعه نیافته است.

ایلان ماسک گفته بود که شبکه استارلینک برای ارائه ارتباطات در اوکراین ضروری است، ولی نباید از آن برای تشدید تنش استفاده کرد که این موضوع می تواند منجر به آغاز جنگ جهانی سوم شود.

در 28 ژانویه، وزارت دفاع اوکراین از افزایش خرید هواپیماهای بدون سرنشین برای نیروهای مسلح خود در سال جاری خبر داد که حدود 544 میلیون دلار برای آن اختصاص خواهد داد.

در 29 دسامبر 2022، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قانونی را امضا کرد که اجازه واردات تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک بدون مالیات و عوارض گمرکی را به این کشور می دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-02-19 22:19

افزودن دیدگاه جدید